به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۹

راهپیمایی روز قدس در تهران به شکل خودرویی برگذار می‌شود

حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا تصمیمات دولت را در رابطه با برگزاری روز قدس در پایتخت و شهرستان‌ها توضیح داد. بر اساس تصمیم دولت، راهپیمایی روز قدس در تهران "خودرویی" و بدون "اجتماع مردمی" خواهد بود.

خبرگزاری دانشجویی ایران "ایسنا" روز شنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۶ مه) به سخنرانی حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا پرداخته است.

روحانی در سخنرانی خود وضعیت تهران را متفاوت از برخی شهرستان‌های ایران اعلام کرده است. بنا بر اظهارات او، در شهرستان‌هایی که "وضعیت سفید" دارند، روز قدس در محل نماز جمعه برگزار می‌شود.

او اعلام کرد که وضعیت در ۲۱۸ شهرستان ایران "سفید" بوده و در این شهرها امکان برگزاری روز قدس در محل نماز جمعه وجود دارد. به این ترتیب، در این شهرستان‌ها نیز روز قدس به شکل راهپیمایی صورت نمی‌گیرد.

روحانی گفت که در تهران برگزاری روز قدس به صورت "حرکت تبلیغی" و سوار بر خودرو صورت می‌گیرد. روحانی اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره مراسم روز قدس به سپاه پاسداران سپرده شده است.

بر اساس اظهارات رئیس جمهور ایران، قرار شده در تهران افراد به وسیله خودرو و در یک مسیر تعریف شده "حرکت تبلیغی" کنند. روحانی تاکید کرده است که مراسم روز قدس در شهرستان‌ها بدون راهپیمایی و در تهران بدون "اجتماع مردمی" صورت خواهد گرفت.

دویچه وله فارسی