به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۹

پمپئو: شگفت‌آور است که جواد ظریف و رهبر ایران فراخوان هیتلر برای پاکسازی نژادی را بازگو می‌کنند

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتقاد از گفته‌های رهبر و وزیر خارجه جمهوری اسلامی، گفت آمریکا در کنار اسرائیل و آلمان می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد پاکسازی نژادی بار دیگر روی دهد.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه دوم خرداد و در پیامی در توئیتر گفت: «شگفت‌آور است که جواد ظریف و رهبر ایران فراخوان هیتلر برای پاکسازی نژادی را بازگو می‌کنند. این تباهی باید هر تصوری که خیال می‌کند این رژیم به جامعه کشورها تعلق دارد را باطل کند.»

مایک پمپئو افزود: «ما در کنار آلمان و اسرائیل در مقابل کهنه‌ترین و خبیثانه‌ترین شکل از نفرت می‌ایستیم و می‌گوییم دیگر هرگز [اجازه نخواهیم داد بار دیگر روی دهد.]»

اشاره آقای پمپئو به توئیت‌ها و پوستری است که سایت علی خامنه‌ای منتشر کرده که درباره مناقشه اسرائیل و فلسیطینی‌ها از عبارت «راه‌حل نهایی» (به انگلیسی: final solution) استفاده کرد. این عبارتی است که در دوران هیتلر توسط نازی‌ها برای کشتار جمعی سیستماتیک یهودیان استفاده شده بود. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، هم این پوستر را در توئیتر خود بازنشر کرد.

وزیر خارجه آمریکا که پیشتر از رهبر جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرده بود این بار به توئیت وزیر خارجه جمهوری اسلامی واکنش نشان داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه، و شورای امنیت ملی کاخ سفید هم پیشتر اظهارات یهودستیزانه رهبر جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

صدای آمریکا