به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۹

جسد سفیر چین در اسرائیل در آپارتمانش پیدا شد

دو وی قبلا سفیر چین در اوکراین بود
رسانه‌های اسرائیل از پیدا شدن جسد دو وی، سفیر چین، در آپارتمانش در حومه تل آویو خبر داده‌اند. جسد سفیر ۵۸ ساله در تختخوابش پیدا شده و دلیل مرگ او هنوز گزارش نشده است. چین هنوز گزارش رسانه‌های اسرائیل را در مورد مرگ سفیرش در این کشور تایید نکرده است. او تقریبا سه ماه پیش به این سمت منصوب شده بود و قبلا به عنوان سفیر چین در اوکراین خدمت می‌کرد.

دو وی متاهل و دارای یک فرزند بود. اما گفته شده که خانواده‌اش همراه او در اسرائیل نبودند. او در حومه تل آویو زندگی می‌کرد.

یکی از سخنگویان پلیس اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته: "به عنوان بخشی از روند معمول، واحدهای پلیس در محل حضور دارند."

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع پزشکی گفته که شواهد اولیه نشان می‌دهد که آقای دو به دلایل طبیعی و در خواب درگذشته است.

در پیامی که در وبسایت سفارت چین پس از انتصاب دو وی به عنوان سفیر در اسرائیل منتشر شد، آقای دو روابط بین "دومین اقتصاد بزرگ جهان و اسرائیل" را ستایش کرده است.

دو روز پیش، سفارت چین در اسرائیل از مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که به این کشور سفر کرده بود به خاطر اظهاراتش در مورد عملکرد چین در مقابله با ویروس کرونا بشدت انتقاد کرد.

سفارت چین در پاسخ به اظهارات آقای پومپئو که در روزنامه "جروزالم پست" به چاپ رسید، " سخنان نامعقول" وزیر خارجه آمریکا را محکوم کرد و ادعاها مبنی بر این که چین در مورد شیوع بحران کرونا مخفی کاری کرده را رد کرد.

قرنطینه خانگی به هنگام ورود

زمانی که آقای دو در پانزدهم فوریه وارد اسرائیل شد، فورا برای دو هفته خود را به دلیل محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا، قرنطینه کرد.

او در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های اسرائیل در ماه گذشته گفت که چین قربانی این جهان شده است.

او گفت: "در طول تاریخ، بیشتر از یک بار، گروه خاصی از مردم به گسترش همه گیری‌ها متهم شدند."

"چنین چیزی تحقیرآمیز است و باید محکوم شود. این بیماری دشمن تمام بشریت است و جهان باید با هم با آن بجنگد."

بی بی سی 
 تجمع برخی از مردم و کارمندان سفارت چین در برابر خانه سفیر