به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۶، ۱۴۰۱

هادى جان بالاخره "ابى" و "کاملیا" گربه‌ى ملوس ایران ما را از پیشانى کلاهت "پیش" کردند! رضا علامه‌زاده

 
هر کس دیگرى بود باورش ساده بود ولى هادى جان توئى که در هر برنامه تلویریونى با نقش گربه ى ایران بر کلاهت (که کمى هم خودنمایانه مى نمود براى من) ظاهر مى شوى چه ضرورتى داشت که از محافظه کارى یک خواننده براى پیشبرد برنامه‌اش (که مى تواند به سادگى توجیه مالى داشته باشد) به قیمت دست کشیدن از اعتقاداتى که سالها مبادى‌اش بودى به هر ترفندى دفاع کنى؟

هادى جان تو بهتر از هر کسى میدانى که مشکل "شیخ محمد" و "بن سلمان" این نیست که اسم خلیج فارس را به فارسى سلیس یا به یونانى عهد عتیق چگونه مى گفتند. یک نگاهى به کلاهى که همیشه به سر دارى بیانداز. دست و پاى گربه ملوسمان، چه به عربى "خلیج فارس" و چه به یونانى "سینوس پرسیکوس" باشد در کلاهى که حالا به سر دارى از زانو قطع شده است. راستى تو باز هم مى توانى با همان کلاه گربه نشانت در برنامه هاى آینده تلویزیونى شرکت کنى؟ واقعا خودت مى توانى این توجیحات را بپذیرى که "هر خواننده‌ای به مناسبت مجلس و زمان و مکان، ترانه‌های کنسرتش را انتخاب می‌کند. وقتش محدود است... شما وقتی به مهمانی می‌روید، به میزبان فحش می‌دهید؟ "

عزیز جان، بردن نام خلیج فارس که به قول تو عربى هم هست چرا باید براى شیخ محمد، حاکم دوبى، فحش تلقى شود!؟


در ادامه نوشته اى که: "جماعتی که حرکت‌های فراگیر ملی را با دخالت در دعواهای زمینی و دریائی منطقه همتراز می‌دانند، البته که ناخواسته سخنگوی حکومتی می‌شوند که بابت اعتراضات یک هنرمند مسئول، دندان قروچه می‌کند. "


آیا نامبردن از "خلیج فارس" - که امیدوارم نام دیگرى برایش نشناسى-، توسط یک "هنرمند مسئول"، "دخالت در دعواهاى زمینى و دریائى" است؟


عزیز من. حیف از تو که اینهمه استعدادت در طنز سیاسى را بکار گرفتى تا دل "کاملیا" را به دست بیاورى؟ آن هم تا حدى که متوجه نشوى که کلاه تازه اى که بر سرت گذاشته‌اند دیگر نقشى از گربه ى ایرانمان بر پیشانى ندارد؟

منبع: خبرنامه گویا