به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۱۵، ۱۴۰۰

دیدار بنت با پوتین و پیشنهاد میانجی‌گری اسرائیل در بحران اوکراین

 
وب‌سایت«اکسیوس»: پیشنهاد میانجی‌گری اسرائیل میان مسکو و کییف بنا به درخواست زلنسکی انجام گرفته و نفتالی بنت در دیدار با پوتین برای توقف جنگ اوکراین تلاش کرد

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در مورد جنگ مسکو علیه اوکراین به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، در این ملاقات که شنبه 5 مارس، در مسکو صورت گرفت، بنت پیشنهاد میانجیگری در مناقشه میان روسیه و اوکراین را مطرح کرد.

میانجیگری تل‌آویو به درخواست زلنسکی
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها «العربیه»، بنت بعد از ملاقات با پوتین، تلفنی با ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیر صحبت کرده است.

از سویی به نوشته وبگاه «اکسیوس»، پیشنهاد میانجی‌گری اسرائیل میان مسکو و کییف بنا به درخواست زلنسکی انجام گرفته و نفتالی بنت در دیدار سه ساعته خود با پوتین برای توقف جنگ اوکراین تلاش کرد.

این در حالی است که پیشتر مسئولان ذیربط گشایش در این بحران را کم‌احتمال ارزیابی کردند.
به گفته منابع «العربیه»، دیدار بنت با پوتین، 3 ساعت به طول انجامیده و تل‌آویو پیش از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به مسکو، با آمریکا، فرانسه و آلمان هماهنگی کرده بود.

به‌دنبال عدم پیشرفت در این زمینه وزارت امور خارجه اسرائیل از شهروندان خود در روسیه خواست تا فوراً این کشور را ترک کنند.

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین
از سوی دیگر دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی، شنبه، بدون اشاره به جزئیات، در فیس‌بوک نوشت که روسیه و اوکراین، دور سوم مذاکرات را دوشنبه آینده با هدف توقف عملیات رزمی برگزار خواهند کرد.

دو دور قبلی گفت‌وگوها که در مرزهای اوکراین - بلاروس و اوکراین - مجارستان برگزار شد، بدون دست‌یابی به نتیجه‌ای پایان یافته و منجر به توقف جنگ نشد.

با این حال، طرفین پنج‌شنبه توافق کردند تا با وجود تاخیر در اجرای این توافق، کریدورهای امن برای امدادرسانی بشردوستانه را باز کنند تا غیرنظامیان بتوانند از برخی مناطق جنگی خارج شوند.

العربیه