به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۲۳، ۱۴۰۰

جنگ در اوکراین؛ «روسیه از چین تجهیزات نظامی درخواست کرد»

روسای جمهوری روسیه و چین
هیات‌های مذاکره‌کننده روسیه و اوکراین صبح روز دوشنبه در حالی دور جدید گفتگوها با یکدیگر را از سر خواهند گرفت که درگیری‌ها به غرب اوکراین در نزدیکی مرزهای ناتو گسترش یافته است. هزاران نظامی دو طرف طی نزدیک به ۲۰ روز از آغاز جنگ جان خود را از دست داده‌اند. دولت اوکراین روز شنبه تعداد سربازان کشته شده این کشور را «حدود ۱۳۰۰ نفر» عنوان کرد. روسیه از روز دوم مارس که کشته شدن ۴۹۸ نظامی را تائید کرد دیگر آماری از قربانیان خود اعلام نکرده است.
این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا تخمین زده است که بین «دو تا چهار هزار» نظامی روس طی ۱۴ روز اولیه جنگ در اوکراین کشته شدند.

حمله روسیه به زایشگاه ماریوپل؛ مادر مجروح و نوزادش جان باختند
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد زن بارداری که روز چهارشنبه تصویرش پس از حمله روسیه به زایشگاهی در ماریوپل منتشر شد به همراه نوزادش جان باخته است.
تصویر امدادرسانان که پس از حمله به این زایشگاه در حال انتقال این زن باردار دیده می‌شدند به صورت گسترده منتشر شده بود. 
در گزارش آسوشیتدپرس آمده که این زن باردار به بیمارستان دیگری منتقل شد اما پزشکان در آنجا پس از عمل سزارین دریافتند که جنین جان باخته است. بنا به همین گزارش این زن باردار نیز حدود نیم ساعت پس از آنکه نوزادش بدون علائم حیاتی به دنیا آمد به دلیل جراحات وارده جان باخت. 

نیویورک تایمز: روسیه از چین درخواست کمک نظامی کرده است
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است.
در این گزارش به نقل از مقاماتی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود آمده که مسکو همچنین از پکن خواسته است تا برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی کمک اقتصادی دریافت کند. این مقامات اشاره‌ای به نوع کمک اقتصادی درخواستی روسیه از چین و پاسخ پکن به این درخواست نکرده‌اند.
سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در پاسخ به رسانه‌ها گفت که «هرگز» چیزی درباره درخواست کمک روسیه از کشورش نشنیده است.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است روز دوشنبه با عالی‌ترین مقام حزب کمونیست چین در حوزه دیپلماسی دیدار کند.
یورونیوز