به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۰۹، ۱۴۰۱

۹۰ درصد مخازن سدهای اصفهان خالی است

 
اعتراضات اصفهان 
محمدتقی نقدعلی یکی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سدهای استان خالی و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است.

او به ایلنا گفت: «فعلا اوضاع نابسامان کم آبی در استان اصفهان ادامه دارد، البته دولت با توجه به اعتراضات کشاورزان و مشکلات بخش شرب تمهیداتی در نظر گرفته اما فعلا کم آبی در استان به شدت بالا است.»

این نماینده مجلس افزود: اکنون کشاورزان اصفهان آبی برای کشت ندارند، از یک طرف آبخوان‌ها خالی شده و از سوی دیگر بارگذاری‌ها به روی سدها و همچنین انتقال‌هایی که از حوزه آبریز زاینده رود صورت گرفته اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: فعلا دولت در نظر دارد برخی اقدامات بلندمدت انجام دهد، جلسات متعدد در رده‌های کلان کشوری و استانی در شرف انجام است، اما تاکنون تصمیمی که در کوتاه مدت مشکلات را رفع کند، اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات برای حل معضل کم آبی استان جبران بارگذاری‌های گذشته، توقف بارگذاری‌های جدید و جداسازی بخش صنعت از حوضه آبریز زاینده رود است که در دستور کار دولت قرار دارد.

نقدعلی اضافه کرد: طبق شواهد در سال جاری نیز اصفهان با مشکل کم آبی مواجه خواهد بود.

در سال گذشته، کم آبی در اصفهان و مناطق اطرافش موجب اعتراضات گسترده کشاورزان و مردم شده که در پی درگیری نیروهای انتظامی، تعدادی از معترضان کشته شدند.

رادیو فرانسه