به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۱۶، ۱۴۰۱

تجمع و راهپیمایی معلمان در شهرهای ایران در حمایت از دانش‌آموزان

 نیروهای امنیتی مداخله کردند

تجمع اعتراضی معلمان مشهد

معلمان و معترضان سه‌شنبه ۱۶ اسفند در بسیاری از شهرهای ایران راهپیمایی و تجمع برگزار کرده‌اند. این اعتراضات با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران برگزار می‌شود.


مشهد، اصفهان، کرج، رشت، سنندج، مریوان، لاهیجان، اهواز، بابل و شیراز از جمله شهرهایی هستند که عکس‌ها و ویدیوهایی از تظاهرات و تجمع اعتراضی امروز در آنها منتشر شده است.


در برخی از شهرها از جمله مریوان و اصفهان نیروهای امنیتی در مریوان و اصفهان نیروهای امنیتی حضوری پر رنگ داشتند. در تهران نیز پلیس و نیروهای لباس شخصی به شدت با هر تجمعی برخورد می‌کنند. فراخوان شورای هماهنگی معلمان از معترضان خواسته بود در تهران مقابل مجلس و در استان‌ها مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کنند.


همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی گزارش داده که نیروهای لباس شخصی محمد علی زحمتکش بازرس ارشد انجمن صنفی معلمان فارس و غلامرضا غلامی کندازی را در جریان تجمع اعتراضی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس بازداشت کرده‌اند.


پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در فراخوان خود با اشاره به مسمومیت گسترده دانش‌آموزان و انتقاد از حکومت جمهوری اسلامی اعلام کرده بود «دانش آموزان خط قرمز معلمان هستند». روز گذشته، شماری از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نیز با انتشار بیانیه‌ای از تجمع معلمان حمایت کردند.

بی بی سی فارسی