به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۰

همزمان با سالگرد انتخابات 22 خرداد؛

راهپیمایی «سکوت» برگذار می شود

راهپیمائی “سکوت ” که قرار است روز ۲۲ خرداد برگذار شود دارای ویژگی های زیر است که آن را نسبت به سایر راهپیمائی ها ممتاز می کند:

۱ – این راهپیمائی روی سه خواست مشخص یعنی آزادی زندانیان سیاسی، انتخابات آزاد و مقابله با بیکاری و گرانی که مورد تقاضای آحاد مردم است انگشت می گذارد.
۲- این راهپیمائی در پیاده روهای عریض خیابان ولیعصر انجام می شود ولذا هیچگونه اخلالی در حرکت اتومبیل ها و حمل و نقل بوجود نمی آورد .

۳ – این راهپیمائی زمان محدود و مشخصی دارد ( ۶ تا ۸ بعداز ظهر ) و از مردم خواسته شده است که بلافاصله پس از اتمام راهپیمائی متفرق شوند. لذا امکان هر گونه سوء استفاده ای از تجمع و راهپیمائی مذکور مسدود شده است.

۴ – در این راهپیمائی هیچگونه شعار نوشتاری یا گفتاری وجود ندارد. در واقع مردمی که در این پیاده روی آرام شرکت می کنند خواست های سه گانه خود را قبلا اعلان نموده و اینک با حضور خود و با لبان بسته آنرا تایید می کنند.علت اتخاذ این شیوه مسدود نمودن راه دولت کودتا در فریبکاری تبلیغاتی است. مردم ما شیطنت” کارناوال عاشورا” در سال ۷۶ و پاره کردن عکس امام خمینی (ره) و توهین به امام حسین (ع) و... را که همگی برای منحرف کردن خواست های بحق مردم بوده است را فراموش نکرده اند.

۵ – اگر چه این پیاده روی و راهپیمائی کاملا قانونی است و حاکمیت نه تنها نباید مزاحمتی تولید کند بلکه باید امنیت کامل راهپیمایان را فراهم آورد، اما از آنجا که راهپیمایان هیچگونه علامتی نظیر پلاکارد، نماد سبز، شعار و... ندارند لذا به عنوان یک عابر عادی تلقی می شوند و با هیچ بهانه ای نمی توان آن ها را متهم کرد.

به امید آنکه همراهان سبز با توجه به شرایط حساسی که بر کشور می گذرد و برای شکستن خفقان حاکم ، در این پیاده روی ویا راهپیمائی سکوت شرکت کنند و کلیه بستگان و دوستان در کلیه رده های سنی را برای شرکت در این راهپیمائی تشویق نمایند.

منبع: سایت کلمه