به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۰

مهناز محمدی، مستندساز و فعال جنبش زنان بازداشت شد


صبح امروز، مهناز محمدی، مستند ساز و فعال جنبش زنان در پی حضور نیروهای امنیتی در خانه‌اش بازداشت شد و تا این لحظه از هویت ماموران و علت بازداشت خبری در دست نیست.

به گزارش کلمه، مهناز محمدی، پیش‌تر نیز در جریان وقایع بعد از انتخابات در روز ۸ مرداد سال ۸۸ به همراه جعفر پناهی، رخساره قائم مقامی و جمعی دیگر از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود. این افراد به همراه گروهی از فیلمسازان و مستندسازان برای گذاشتن گل بر مزار کشته‌شدگان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به بهشت زهرا رفته بودند.  
مستند «زنان بدون سایه» از برجسته‌ترین کارهای مهناز محمدی است که به خاطر آن در ایران و خارج از ایران جوایز زیادی دریافت کرده است. وی اخیرا به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم» را درباره مطالبات زنان در انتخابات ریاست جمهوری ساخته است.

مریم مجد، تنها عکاس تخصصی حوزه ورزشی ایران نیز که جمعه هفته گذشته قصد داشت برای همکاری های خبری مشترک با پترا لندرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان آلمان، ایران را به مقصد آلمان ترک کند، با ممانعت نیروهای امنیتی حکومت ایران مواجه شده و بازداشت شده و خبرها حاکی از نامساعد بودن حال وی در زندان اوین است.

برخی از اخبار حکایت از انتقال مریم مجد به بند ۲ الف که در اختیار سپاه پاسداران است دارد. در عین حال، این نگرانی وجود دارد که مهناز محمدی نیز توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده باشد.

فيلم مهناز محمدي از تجمع 22 خرداد 84