به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۰

    خطيب موقت نماز جمعه


آوردن ماهواره به خانه،

آوردن آتش به خانه است
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه 32 سال گذشته اين انقلاب، چراغ راه 32 سال آينده است، تاكيد كرد: خداوند اين كشور را حفظ و مشكلات آن را حل كرده و از اين پس نيز حل خواهد كرد.
وي با اشاره به گسترش شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اظهار كرد: يكي از جلوه‌هاي روشن جنگ نرم دشمنان، برنامه‌هاي ماهواره‌اي گسترده است. 200
 ميليون فارسي‌زبان در كل دنيا داريم كه دو هزار شبكه ماهواره‌اي براي آن‌ها پخش مي‌كند و از اين تعداد، 100 شبكه مربوط به ايران است و 50 تاي آن‌ها مختص برنامه‌هاي ضدفرهنگي و ضداخلاقي است.

اين عضو هيات رييسه مجلس خبرگان ادامه داد: 13 شبكه ماهواره با رويكرد عناد با انقلاب اسلامي برنامه توليد و پخش مي‌كنند و جهت‌گيري كلي اين‌ها مبارزه با دين، مبارزه با ارزش‌هاي اخلاقي دين، از بين بردن قبح روابط نامشروع، ترويج فرهنگ غربي، نااميد كردن هواداران انقلاب اسلامي در ايران و جهان، اميد دادن به ضدانقلاب و در يك كلام مبارزه با اسلام، انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران است.

خاتمي با تاكيد بر اين‌كه بايد دشمني دشمن را باور كنيم، افزود: باور كنيد كه اين حربه، حربه همان‌هايي است كه 57 سال سياه پهلوي پدر و پسر را رقم زدند و اين به معني 57 سال اسلام‌ستيزي، اخلاق‌ستيزي و استقلال‌ستيزي است و امروز هم در پي تجديد همان دوره سياهند؛ گر چه يقينا موفق نخواهند شد و اين خواب، خوابي است كه هيچ‌گاه تعبير نمي‌شود ولي از مسوولان فرهنگي كشور و دلسوزان جامعه مي‌خواهم كه واقع‌بينانه مسائل را ببينند و فكر نكنند كه با فراموش كردن صورت مساله، واقعيت عوض مي‌شود.

خطيب جمعه تهران، با بيان اين‌كه فروپاشي خانواده‌ها، سستي اعتقادات ديني، تشويق به روابط نامشروع، استحاله فرهنگي و استحاله هويت ديني فرزندان حداقل اهداف شبكه‌هاي ماهواره‌اي است، اظهار كرد: حرف من با متدينين است و به آن‌ها عرض مي‌كنم كه آيا واقعا دين و اخلاق‌تان را مي‌خواهيد و مي‌خواهيد كه فرزندان‌تان هم مانند شما نمازجمعه‌اي شوند يا خير؟ اگر مي‌خواهيد، اين راهش نيست كه دشمن را به خانه بياوريد. چرا كه آوردن ماهواره، آوردن آتش به خانه است.