به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۰

عمادالدین باقی آزاد شد


عمادالدین باقی، فعال برجسته حقوق بشر ، روزنامه‌نگار و دبیر انجمن دفاع از زندانیان که در تاریخ ۱۴ آذر سال ۱۳۸۹ جهت گذراندن دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، پس از اتمام دوران محکومیتش و پس از سومین روز از اعتصاب غذا از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش جرس، وی که امروز بعد از ملاقات کابینی با خانواده با سپری شدن مدت محکومیتش از زندان اوین آزاد شد، پیش از عزیمت به منزل به خانه شهید هدی صابر و هاله سحابی رفت. 
هم چنین صالح نیک بخت، وکیل مدافع عماد باقی در گفت و گو با ایسنا می گوید: «موکلم به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه امنیت کشور از سوی دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم شد. پس از اعتراض به رای صادره پرونده در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مطرح شد و با توجه قضات دادگاه‌ به محتویات پرونده و دفاعیات وکلا، موکل از اتهام تبانی علیه امنیت کشور تبرئه شد.»
وی ادامه داد: «از آنجا که پیش از این عمادالدین باقی به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه دیگر نیز محکوم شده بود، با درخواست تجمیع پرونده‌ها و اعمال ماده ۱۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری، مجازات تبلیغ علیه نظام در پرونده حذف و همان مجازات سابق اعمال شد که پس از سپری کردن دوران محکومیت یک ساله در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام، موکل امروز از زندان آزاد شد.»