به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۰

لغو مسابقه و گریه زنان فوتبالیست ایران به دلیل پوشش اسلامی

 
 مسابقه تیم ملی فوتبال زنان ایران با اردن در مقدماتی المپیک لندن به دلیل مخالفت فیفا با پوشش اسلامی زنان فوتبالیست ایرانی، لغو شد.
دیشب سیزدهم خرداد تیم زنان ایران قرار بود در اردن به دیدار تیم زنان این کشور برود، اما بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، "مسئول بحرینی برگزار کننده مسابقات از حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی جلوگیری کرد."
تیم ایران در دور مقدماتی صدر نشین گروه خود شده و به مرحله دوم رسیده بود اما به دلیل مخالفت فیفا با پوشش زنان ایرانی، اردن با نتیجه سه بر صفر برنده اعلام شد.
ایرنا گزارش داده که بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از حضور در زمین و با تشویق تماشاگران "وزرشگاه را با چشمانی اشک‌آلود ترک کردند."
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به ایسنا گفت: "این فدراسیون از مسئول برگذار کننده این رقابت‌ها به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت می‌کند."
به گفته کفاشیان، فدراسیون فوتبال ایران مکاتباتی با سپ بلاتر رئیس فیفا در خصوص حضور زنان فوتبالیست ایرانی با پوشش اسلامی انجام داده بود و موافقت وی را کسب کرده بود.
کفاشیان گفت: در قانون فیفا هیچ کشوری حق ندارد با پوشش اسلامی در رقابت‌ها حاضر شود "اما فدراسیون فوتبال ایران رایزنی‌های لازم را در این مورد انجام داده بود.