به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۱

گلشیفته فراهانی:

هدف خاصی برای انداختن عکس عریان نداشتم

گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی که در خارج از ایران مشغول به بازیگری است، در گفت و گویی با بی بی سی فارسی گفت که از هدف و انگیزه خاصی از عکس عریانی که انداخته بود، نداشته و نمی خواسته "پرچم دار" موضوع خاصی باشد.

خانم فراهانی تاکید کرد: "تمام زیبایی آن داستان این بود که مخالفان و موافقان حرکت من پاسخ همدیگر را دادند و داستان تمام شد."

بسیاری حرکت فراهانی را پیامی سیاسی و اعتراض مدنی برشمردند. اما او داشتن هر گونه انگیزه سیاسی برای انداختن این عکس را رد می کند.

او گفت: "متاسفانه در ایران بر هر حرکتی مهر سیاسی می زنند، ولی خیلی از مسائل نه ربطی به سیاست دارند و نه حرکت سیاسی هستند. فقط داستان های ساده ای هستند که در زندگی اتفاق می افتند."

واکنش های مثبت و منفی به انتشار این عکس بسیار چشمگیر بود و برای هفته ها ادامه داشت.

فراهانی درباره خروجش از ایران و فعالیت در خارج از کشور گفت: "زمانی ناهنجارهایی در جامعه ای وجود دارد که این ناهنجارها مطلق نیستند و زمان های مختلف قابل تغییرند. زمانی من در ایران زندگی و کار می کردم، هیچگاه قانون شکنی نکردم و بازیگر بی سر و صدایی بودم. ولی نخواستند که آنجا کار کنم. باید تصمیم می گرفتم آنجا بمانم و کار نکنم یا خارج شوم و کار کنم."

گلشیفته فراهانی در سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شده است. پدر او بهزاد فراهانی از بازیگران شناخته شده‌ سینما و تئاتر است. خواهر بزرگتر او شقایق فراهانی نیز بازیگر سینماست.

گفت‌وگوی اختصاصی بی بی سی با گلشیفته فراهانی، اینجا کلیک کنید