به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۱

مهدی هاشمی رفسنجانی پس از ورود به ايران به دادسرا احضار شد

مهدی هاشمی رفسنجانی که شامگاه يکشنبه دوم مهر وارد ايران شد، به دادسرای تهران احضار شده است.

به گزارش منابع خبری ايران به وی فرصت داده شده تا امروز دوشنبه سوم مهر ۱۳۹۱ خود را به دادسرا معرفی کند.

شب گذشته برخی نزديکان مهدی هاشمی خبر داده بودند که وی پس از بازگشت به ايران بازداشت شده اما محمود عليزاده طباطبايی، وکيل خانواده هاشمی گفته است مهدی هاشمی با ماشين دادسرا به منزل پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام منتقل شده است.

مهدی هاشمی رفسنجانی با پرواز دوبی-تهران در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقيقه شامگاه يکشنبه وارد فرودگاه امام خمينی تهران شد.

ياسر هاشمی رفسنجانی، يکی از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران گفته است: "مهدی مشکلی ندارد و به همين خاطر با افتخار به ايران بازگشته است."

وی در برابر اين پرسش يکی از خبرنگاران که "پس پرونده های مطرح شده درباره مهدی هاشمی چيست؟"، پاسخ داد: "دزدان سه هزار ميلياردی دارند با آزادی می‌گردند. پرونده‌های داغ‌تری هست که بايد به آن‌ها رسيدگی شود."

فاطمه هاشمی نيز با انتقاد از دستگاه قضايی ايران گفت: "دزدان، جاسوسان و فاسدان آزادند ولی فرزندان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روانه زندان می‌شوند."

وی افزود: "دستگاه‌های اطلاعاتی و قضايی دوست نداشتند مهدی به کشور برگردد ولی او برگشت چون پاک و سالم است."

حاميان حکومت ايران، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به هدايت "فتنه ۸۸" متهم می‌کنند و خواهان محاکمه آن‌ها هستند. "فتنه ۸۸" اصطلاحی است که حکومت ايران درباره اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری به کار می‌برد.

يک روز پيش از بازگشت اين فرزند هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سياسی و فرزند ديگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، يکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

دليل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکوميت شش ماهه وی اعلام شده است. اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را "اراذل و اوباش" توصيف کرده بود.