به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۱

حکم پنج سال حبس تعزیری در تبعید
 کوهیار گودرزی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

  دانشجو نیوز: حکم محکومیت کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر به ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهرستان زابل، در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دکتر علیزاده طباطبایی در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن تایید این خبر، درخصوص آخرین وضعیت پرونده کوهیار گودرزی اعلام کرد، حکم دادگاه بدوی عینا تایید شده است.
علیزاده طباطبایی در خصوص پیگیری‌های حقوقی پرونده این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «قاضی پرونده، آقای‌ پورعرب، گفت که پرونده را دقیق بررسی کرده‌ و حکم برائت می‌دهد. بعد از ماه رمضان که برای پیگیری مجدد مراجعه کردم متوجه شدم که حکم تایید شده و قاضی پرونده گفت نظر من تبرئه بود که نپذیرفتند. دو قاضی دیگر به پرونده رسیدگی کردند و در ‌‌نهایت نظر وزارت بر این بود که حکم باید تایید شود و با اعتراض من نیز موافقت نشد. وزارت اطلاعات روی این پرونده حساسیت زیادی نشان داده است.»

وکیل کوهیار گودرزی در خصوص اقدامات حقوقی بعدی اظهار داشت: «راه دیگری که وجود دارد، این است که درخواست اعاده دادرسی کنیم. اما امید کمی هست که به نتیجه‌ای برسیم.» او با اعلام این‌که حکم صادر شده در دادگاه برای کوهیار گودرزی عادلانه نیست، گفت: «من تمام تلاش خودم را کردم، ولی متاسفانه وزارت خیلی روی این پرونده حساسیت نشان داده است.»

کوهیار گودرزی، وبلاگ نویس، فعال مدنی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه در تهران بازداشت شد و بیش از پنجاه روز در سلول انفرادی به سر برد. او تا لحظه آزادی از حق ملاقات با خانواده و نیز طی سه ماه اول حبس خود از تماس تلفنی محروم بود. کوهیار گودرزی، سرانجام پس از هشت ماه حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، به طور موقت و با تودیع وثیقه یک‌صد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

در سال ۸۹ باشگاه ملی مطبوعات، جایزه سالیانه «آزادی مطبوعات» آن موسسه را، به کوهیار گودرزی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشری، که در آن زمان در زندان به سر می برد اعطا کرد.