به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۵

یادداشت شماره ۶۸۵ ـ هوشنگ طالع

«‌سید» شما چرا ؟
آقای دکتر سید علی‌اکبر صالحی ، با توجه به سخنان هم‌زمان بان کی‌مون و آنگلا مرکل ، گفتند :‌ احساس می‌کنم آن ها در حال زمینه چینی و « پخت و‌پز » علیه ما هستند .

راستی را ، سید شما چرا  دو باره می‌خواهید ملت و مردم ایران « رنگ » کنید ؟ شما چرا ؟ شما که در نجف تحصیل کرده اید و از بهترین دانشگاه‌های آمریکا دانش‌آموخته شده‌اید ، از آغاز انقلاب در « دُور » بودید و نه از دور ؛ بل از نزدیک       « دستی بر آتش داشتید » ، ریاست سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی را در کارنامه دارید و در دولت دهم هنگامی‌که وزیر امورخارجه بودید ( با آگاهی یا نا آگاهی رییس‌جمهور ) ، فرمان آغاز گفت وگو با آمریکا را دریافت فرمودیدو از هما ن آغاز « با نرمش قهرمانه » با « سرآشپزی آمریکایی‌ها » آغاز به « پخت‌وپز » کردید که دست‌پخت شما و آمریکایی‌ها ،« آش‌‌ِکشک خاله » یا برجام ( برنامه اقدام جامع مشترک برای به بند کشیدن و اسارت ملت و مردم ایران ) بود . شما به عنوان آغازگر گفت‌وگو با « شیطان بزرگ » از همه‌ی شرایط خفت‌بار پذیرفته شده از سوی دولت جمهوری اسلامی و نیز بند های محرمانه‌ی آن آگاه هستید ؛ البته هم‌زمان فراموش نمی‌کردید که در تمام مدت گفت‌وگو‌های محرمانه با آمریکایی‌ها ، روزهای آدینه در نماز شرکت کنید و فریاد « مرگ بر آمریکا » سردهید .

آقا دکتر سید علی‌اکبر صالحی « پخت‌و پز »ها در همان مراحل نخستین شکل‌گرفت و سپس با حضور جناب‌عالی در مقام رییس سازمان انرژی دولت حاضر نیز پی‌گرفته شد . بدون هرگونه دودلی می‌گویم :‌ شما که در همه‌ی مراحل گفت‌وگو از عمان گرفته تا ژنو ، لوزان و سرانجام وین حضور داشتید ، چگونه با حضور پهلوان محمد‌جواد ، سید عراق‌چی و نیز علامه حسن فریدون و با رهنمودهای رییس جمهور اسلامی ، امروز مدعی می‌شوید که چشمان ما همگی بسته بود ( یا بسته بودیم ) و ندیدیم که چگونه آمریکایی‌ها « استخوان‌های هزار ماموت » را « لای زخم برجام » گذاردند تا ملت و مردم ایران را به اسارت بکشانند ؟!

آری آقای دکترسیدعلی‌اکبر صالحی : این‌ها را می‌دانستید و با این وجود در مراسم « گل‌ریزان » اسارت ملت ایران که از سوی « مرشدحسن روحانی »( عاقد همه‌ی چهار قراردادهای اسارت‌آور هسته‌ای سعدآباد ، ژنو ، لوزان و وین ) برپا شد ، با افتخار تمام شرکت کردید و پیراهن زرین « یهلوانِ هسته‌ای » را با منت تمام به تن پوشیدید و سپس سینه سپر کردید تا آقای رییس جمهور اسلامی به دست مبارک نشان درجه یک به سینه‌ی شما بزند و با خود گفتید : « این منم تاووس علیین شده » .
 آقای دکتر علی‌اکبر صالحی شما درست می‌دانستید که در هم‌کاری تنگاتنگ و مخلصانه با دولت یازدهم ، روی « چاه » را مانند « شغاد » می‌پوشانید تا ملت و مردم ایران را در آن چاه پر از جنجر و نیزه ، شمشیر و کارد ، سرنگون کنید !

شما نیز هم‌راه دیگر «‌شغاد »ها با وعده‌های دروغ مانند این که حتا حل مساله‌ی آب آشامیدنی مردم نیز به پذیرش برجام بستگی دارد و دادن وعده‌های فریبنده مانند : گشایش اقتصادی و سرازسر شدن پول و ثروت و رفاه و آسایش و ... ملت و مردم ایران را به سوی چاه « برجام » کشاندید ودر آن « قتل‌گاه » سرنگونش کردید .
جناب دکتر سید علی‌اکبر صالحی : شاید هرگز شاه‌نامه نخوانده اید ؛ اما برای آگاهی از فرجام کار هم که شده ، بدنیست داستان مکر شغاد با برادر خود رستم را بخوانید تا بدانید که رستم ( در این‌جا ملت و مردم ایران ) از ته چاه هم ، نمی‌گذارد که « چاه‌کنان » بدون پادافره به شادخواری‌های خویش ادامه دهند .

یک‌شنبه 20 تیرماه 1395 ـ هوشنگ طالع