به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۵

دونالد ترامپ در «سخنرانی پذیرش نامزدی» جمهوریخواهان وعده داد امنیت آمریکائیان را تامین کند


کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا، پنجشنبه ۲۱ ژوئیه/ ۳۱ تیر در کلیولند در ایالت اوهایو با سخنرانی «پذیرش نامزدی» حزب از سوی دونالد ترامپ به پایان رسید. وی در این سخنان، خود را نامزد «بازگرداندن امنیت» و «نظم» خواند و از رقیب دموکرات خود، هیلاری کلینتون، به عنوان یکی از عاملین اصلی نابسامانی های کنونی کشور یاد کرد. دونالد ترامپ یکبار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و آنرا «بدترین توافق» ممکن دانست.
گردهمائی ملّی جمهوریخواهان آمریکا، چنانکه سنت این اجتماع است، با سخنرانی نامزد برگزیده، دونالد ترامپ، در برابر بیش از دوهزار نمایندۀ ایالت‌های مختلف به پایان رسید. وی در آغاز سخنان خود به آمریکائیان وعده کرد که «جرم، جنایت و خشونت فراگیر کنونی در کشور به زودی به پایان می رسد و از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ امنیّت به آمریکا بازگردانده می شود». رئیس جمهوری آینده آمریکا از روز ۲۰ ژانویه کار خود را آغاز می کند. او «مهاجران غیر قانونی را که دارای پیشینۀ کیفری هستند» یکبار دیگر عاملان از میان رفتن نظم وامنیت دانست.
دونالد ترامپ که با اتکا بر موفقیت‌های اقتصادی خویش همواره بر توانائیهای خود در یافتن راه حل مشکلات کنونی کشور تاکید کرده است، این بار نیز وعدۀ داد رونق بازار را تامین کند، از بیکاری بکاهد و نرخ مالیات را برای شرکت ها و طبقۀ متوسط کاهش دهد.

دونالد ترامپ در این نخستین سخنرانی خود به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری، رقیب دموکرات خود، هیلاری کلینتون، را بشدت مورد انتقاد قرار داد و او را یکی از مسئولان اوضاع کنونی سوریه، عراق و لیبی دانست. کشورهائی که پیش از این در کنترل بودند و یا با آمریکا همکاری می کردند. این کشورها اینک در «جنگ و هرج ومرج» بسر می برند و بحران های زائیدۀ موقعیت آنها سیل مهاجرین را بسوی غرب سرازیر کرده است.

نامزد رسمی جمهوریخواهان توافق اتمی با ایران را نیز از یاد نبرد و آنرا مورد انتقاد قرار داد. وی گفت با این توافق ایران بسوی سلاح اتمی گام بر می‌دارد.
پیش از وی رهبران و دیگر شخصیت‌های حزب جمهوری‌خواه نیز در سخنرانی های خود، بسیار بیش از اینکه بر توانائی‌های نامزد حزب خویش تاکید کنند، به انتقاد از رقیب دموکرات او پرداختند. دونالد ترامپ هر چند نامزدی رسمی جمهوریخواهان را بدست آورد اما از ستایش‌های معمولِ آنان محروم ماند. هیچیک از روسای جمهوری گذشتۀ آمریکا و نیز شماری از چهره های شناخته شدۀ حزب همچون «جان مک کین» و یا «میت رومنی» در این گردهمائی شرکت نکردند.
رادیو فرانسه