به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۵

انفجار لوله گاز در "پران پرویز" ۲۰ مجروح بر جای گذاشت

بعلت نبود پزشک کافی در اورژانس، رئیس شبکه بهداشت ودرمان در نقش پزشک انجام وظیفه کرد 
سهرابیان مسئول ایستگاه تقویت فشار تنگ فنی و خطوط انتقال نفت  در خصوص چگونگی وقوع حادثه آتش سوزی خطوط پلی اتیلن اظهار داشت: 
لوله خط انتقال پلی اتیلن که از جنوب کشور به سمت پتروشیمی مهاباد کشیده شده ساعت 16عصر امروز دچار انفجار می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت خطوط انتقال نفت پایندان در محل حادثه مشغول کار بوده عنوان کرد: 
دو ساعت قبل از طریق مسئول حراست خط انتقال پلی اتیلن به شرکت پایندان هشدار داده شده که کار نکنند.

سهرابیان ادامه داد: متاسفانه پیمانکار شرکت پایندان بدون توجه به هشدارها به کار ادامه داده تا لوله انفجار پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اهالی روستاهای اطراف به خصوص پران پرویز نگران نباشند مشکلی  وجود ندارد؛ گاز خط انتقال که تا کمر میشان در تنگ فنی و با بازید را قطع کرده ایم و این امر باعث شد که پس از دوساعت گاز مانده در محل انفجار سوخته و مهار شود.

این مسئول تصریح کرد: میزان خسارت و علت اصلی آتش سوزی در حال بررسی است.

تعداد مجروحان به 20 نفر رسید
"ناصر بابایی"؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر،در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: بر اثر وقوع این حادثه 20نفر دچار سوختگی و تنگی‎نفس شدند.
وی بیان کرد: اکثر مصدومیت حادثه‎دیدگان سوختگی سطحی درجه یک است.

بابایی با بیان اینکه تعداد معدودی از مصدومان دچار سوختگی درجه 2 شدند، عنوان کرد: در میان مصدومین دو نفر زن نیز وجود دارند که یکی از آنها دچار تنگی تنفس و دیگری دچار سوختگی پا شده است.

وی تصریح کرد: میانگین سوختگی صدمه‎دیدگان 5 تا 20 درصد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر با اشاره به اینکه مصدومین به‎صورت سرپایی مداوا شدند یادآور شد: فقط یک مورد از حادثه‎دیدگان به خرم‎آباد اعزام شد.

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: خط لوله ای که از جنوب لرستان به کرمانشاه می رود یک خط تغذیه به پتروشیمی لرستان ایجاد شده که متاسفانه به دلیلی که هنوز مشخص نیست این خط دچار انفجار وآتش سوزی می شود.

وی با تاکید بربررسی علت حادثه در کمترین مدت زمانی عنوان کرد: 
برای رفع شائبه ها و تنویر افکار عمومی،مسئولان امر نسبت به بررسی دقیق موضوع و اعلام نتیجه به عموم اقدامات لازم را انجام دهند.

کاظمی بیان کرد: در صورتی که روستاها ، اهالی وکارکنان آنها خسارت دیده اند، متولیان امر میزان را بررسی و اعلام نمایند.
وی با قدردانی از سازمان های خدمات رسان تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه،سه دستگاه آمبولانس115، یک فروند بالگرد، و تعداد 12 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی در محل حضور پیدا کردند.

وی با قدردانی از زحمات مدیر شبکه بهداشت ودرمان پلدختر خاطر نشان کرد:
علی رغم زحمات قابل تقدیر پرسنل بیمارستان امام(ره) پلدختر ولی متاسفانه نبود پزشک کافی در اورژانس باعث شد که رئیس شبکه بهداشت ودرمان در نقشپزشک انجام وظیفه کند و به حال مصدومان وبیماران رسیدگی کند که این تلنگر جدی به مسئولان برای تامین پزشک مورد نیاز وارتقا تجهیزات پزشکی این بیمارستان است.

فرار روستاییان از ترس آتش
سجاد کریمی فر دهیار روستای پران پرویز در گفت و گو با بیان روز اظهار داشت:امروز بر اثر انفجار خطوط لوله انتقال گاز شرکت پلی اتیلن که همراه با صدای مهیبی بود مردم روستای پران پرویز وحشت زده شدند.