به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۵

اولین «سرود» ساختۀ آیت‌الله خامنه‌ای بزودی اجرا خواهد شد

سرود حضرت آقا!، یک اقدام بسیار انقلابی! 
 خامنه‌ای شخصاً به حوزۀ ترانه‌سازی وارد شد. قرار است که اولین «سرود» وی بزودی اجرا شود. مسئولان حوزۀ هنری خبر داده‌اند که خامنه‌ای برای دادن سرمشق به ترانه‌سرایان، خود دست به کار شده است.

علیرضا قزوه، مدیر «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزۀ هنری» خبر داد که بزودی سرودی که توسط آیت‌الله خامنه‌ای ساخته شده به مرحلۀ اجرا خواهد رسید.
او گفت:  «سرود حضرت آقا به زودی توسط مرکز موسیقی حوزۀ هنری روانه بازار می‌شود... این یک اقدام بسیار انقلابی است و می‌بینیم که رهبر انقلاب با تمام مشغله‌هایی که دارند، وقتی بر روی موضوع سرودها تاکید دارند، خودشان هم سریعا اقدام به سرایش اثری می‌کنند».

علیرضا قزوه به خبرگزاری ایسنا گفت: «فاصله گرفتن از سرودهای انقلابی پروژه‌ای است که برخی آن را طراحی، و روی آن کار کرده‌اند و امروز می‌بینیم فضا به گونه‌ای شده که شاعران کمتر به سراغ سرود می‌روند. این جریان همچون قطاری است که از ریل خارج شده و باید تلاش کنیم آن را دوباره به ریل برگردانیم».
قزوه تأکید کرد که باید «ترانه‌هایی بگوییم که بتواند شأن انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد».

«مرکز آفرینش‌های ادبی» یکی از مراکز «حوزۀ هنری» است که خود به سازمان تبلیغات اسلامی تعلق دارد. این سازمان که در آغاز انقلاب تأسیس شد، مستقیماً تحت نظر رهبری است.

علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی از «برخی متولیان فرهنگی کشور» انتقاد کرد و گفت: «گاهی می‌بینیم ترانه‌هایی که در کشورمان مجوز انتشار می گیرند، با ترانه‌هایی که توسط خواننده‌های بیرون مرزها اجرا می‌شوند، تفاوتی ندارند و نباید از این موضوع غافل شویم که برخی در جبهۀ شعر و ادبیات انقلاب اسلامی رسوخ کرده و اهداف خوبی ندارند».

او سپس توضیح داد که آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با شاعران «تاکید بسیاری بر سرودهای انقلابی داشتند و اینک خودشان آغازگر این راه شده‌ و سرودی تازه خلق کرده‌اند».

علیرضا قزوه که شاعر و نویسنده هم هست گفت که آیت‌الله خامنه‌ای «به شاعران فرمودند که به موضوعات روز توجه ویژه داشته باشند و حتی به موضوعاتی مانند برجام اشاره کردند».
اما به گفتۀ قزوه  «عده‌ای متولی فرهنگی تلاش دارند تا این گونه آثار را کنار بگذارند و اجازه انتشار و پخش به آن‌ها ندهند... این گونه افراد باید در اقدامی انقلابی از سوی متولیان فرهنگی کنار گذاشته شوند»...