به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۵

اظهارات نامزد نخست‌وزیری بریتانیا در مورد مادر بودن

آندره‌آ  لدسام                                    ترزا  می 

اظهارات یکی از نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا در مورد فرزند نداشتن نامزد دیگر با واکنش‌های مختلفی در این کشور رو‌به‌رو شده است.
قرار است اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا روز ۹ سپتامبر از میان ترزا می، وزیر کشور و آندره‌آ لدسام، معاون وزیر انرژی بریتانیا یکی را به عنوان رهبر جدید حزب و نخست‌وزیر آینده بریتانیا انتخاب کنند.
روزنامه تایمز لندن در شماره امروز خود از قول آندره‌آ لدسام نوشت که به نظر او ترزا می، دیگر نامزد رهبری حزب، "واقعا ناراحت است که بچه‌ای ندارد".
آندره‌آ لدسام، نامزد رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری بریتانیا، می‌گوید این "مشمئزکننده" است که روزنامه تایمز به غلط از قول او نوشته که خودش به دلیل مادر بودن، از ترزا می برای رهبری حزب و کشور شایسته‌تر است.
روزنامه تایمز از قول خانم لدسام نوشت که از آنجایی که مادر است و سه فرزند دارد، واقعا نگران آینده کشور خواهد بود.
آندره‌آ لدسام گفته است آنچه در روزنامه تایمز منتشر شده درست برعکس حرف‌های او است. او گزارش تایمز را "شرم آور و نفرت انگیز" خوانده است.
در بخشی از فایل صوتی مصاحبه که تایمز در اختیار بی‌بی‌سی گذاشته به نظر می‌رسد خانم لدسام همان حرف‌هایی را زده که در تایمز منتشر شده است.
آندره‌آ لدسام، معاون وزیر انرژی است و در جریان همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یکی از چهره‌های محوری هواداران خروج بریتانیا بود. خانم لدسام در جریان کارزار تبلیغاتی همه‌پرسی چندین بار بر مادر بودن خودش تاکید کرد.
ترزا می، وزیر کشور و از طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا، پیشتر خواهان این شده بود که مبارزه درون حزبی برای رسیدن به رهبری حزب محافظه کار در قالبی "پاک" و در چهارچوب‌های پذیرفته شده اخلاق سیاسی انجام شود.
هم خانم می و هم خانم لدسام مواضع راستگرایانه‌تری نسبت به دیوید کامرون، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا، دارند. هر دو نامزد رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری بریتانیا روی نقش مسیحیت در زندگی سیاسی‌شان تاکید کرده‌اند.
آندره‌آ لدسام و ترزا می را نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان از میان پنج نامزد انتخاب کرده‌اند و حال ۱۵۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار تا دو ماه دیگر جانشین دیوید کامرون در رهبری حزب را انتخاب خواهند کرد که با توجه به اکثریت محافظه‌کاران در پارلمان این شخص نخست وزیر آینده بریتانیا خواهد بود.
بیش از نیمی از اعضای حزب محافظه‌کار بالای ۶۰ سال سن دارند و بسیاری از آنها ساکن لندن و مناطق جنوب شرقی انگلستان هستند.
بی بی سی