به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۵، ۱۳۹۵

درخواست احمد منتظری از نرگس محمدی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد منتظری در پیامی به نرگس محمدی از وی خواسته که به اعتصاب غذای خود پایان دهد و نوشته است: جنبش آزادیخواه و دموکراسی طلب مردم ایران به افرادی فهیم، فداکار و آزاداندیش همچون جنابعالی نیازمند است.

به گزارش کلمه، نرگس محمدی که در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، از روز هفتم تیرماه دست به اعتصاب غذا زده است. وی هدف از این اقدام را «عدم اجازه مسئولین زندان برای تماس با فرزندانش» عنوان کرده است.

نرگس محمدی در زندان در حالی دست به اعتصاب غذا زده که پزشکان معالج او تأکید کرده‌اند؛ دو بیماری‌ خانم محمدی در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت بی‌توجهی به وضعیت بیماری او می‌تواند جان او را به خطر بیاندازد.
در پی انتقال نرگس محمدی به زندان «علی» و «کیانا» دو کودک خردسال خانم محمدی مجبور شدند نزد پدر خود در فرانسه اقامت داشته باشند.

چندی پیش «تقی رحمانی» فعال سیاسی طیف ملی و مذهبی که نزدیک به نیمی از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده خبر داد که بازجوی همسرش گفته «به دلیل این‌که بچه‌ها نزد پدرشان در فرانسه هستند، اجازه نمی‌دهد تا او با فرزندانش گفت‌وگو کند.»

متن پیام فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری را با هم می‌خوانیم:
به نام خداوند جان آفرین
سرکار خانم نرگس محمدی

پس از عرض سلام و با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما؛طولانی شدن اعتصاب غذای جنابعالی موجب نگرانی شدید دوستان، خانواده و همفکران شما گردیده است؛ از آنجا که حاکمیت خشن موجود، مسلّم ترین حقوق انسانی شما یعنی حق مادر بودن را نادیده می گیرد، چنانچه ادامۀ اعتصاب غذای جنابعالی منجر به خطری جدّی برای شما گردد، ملت مظلوم ایران یک حامی دلسوز و ایثارگر را از دست می دهد.


لذا اینجانب از شما تقاضای اکید دارم که با پایان دادن به اعتصاب غذای خود موجب آرامش خاطر خانواده مظلومتان و ناکامی قدرت پرستان گردید. جنبش آزادیخواه و دموکراسی طلب مردم ایران به افرادی فهیم، فداکار و آزاداندیش همچون جنابعالی نیازمند است. مجدداً از شما تقاضامندم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.

بیت آیت الله العظمی منتظری(ره) 
احمد منتظری 
۲۳ تیر ماه ۱۳۹۵