به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۵

فریادهای داریوش مهرجویی در مراسم ختم عباس کیارستمی (ویدئو)

ما باید این پزشکان بی‌عرضه و احمق که یک چنین گوهر گرامی را کشتند به محاکمه بکشیم.

 داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس سینمای ایران در مراسم یادبود عباس کیارستمی، پزشکان او را به تندی مورد انتقاد قرار داد و آنها را "قاتل" و "بی‌عرضه" نامید.



داریوش مهرجویی روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه وقتی که برای سخنرانی مراسم یادبود عباس کیارستمی روی سن رفت، به شدت احساساتی شد و گفت که باید پزشکان معالج عباس کیارستمی محاکمه شوند.
آقای مهرجویی با بیان این که اندوه بی‌سابقه‌ای را در زندگی‌اش تحمل می‌کند و سه روز نتوانسته بخوابد، گفت: "آن‌قدر عصبانی‌ام که نمی‌دانم چه بگویم! حادثه‌ای که حاصل سهل‌انگاری و ندانم‌کاری و بی‌مسئولیتی جراحانی است که عباس کیارستمی را کشتند. قاتلین میان ما هستند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و این پزشکان بی‌عرضه و احمق که یک همچین گوهر گرامی را کشتند به محاکمه بکشیم. وظیفه ماست، وظیفه کانون سینماگران است، وظیفه وزارت ارشاد است، وظیفه قوه قضاییه است."
او با تاکید بر این که "عباس دو هفته پیش صحیح و سالم و سر و مر گنده بود،" اما "غفلت و بی‌عرضگی" دکتر جراح جانش را گرفت، به تقاضای مجری برنامه برای خاطره گفتن از عباس کیارستمی جواب رد داد.
آقای مهرجویی در این مراسم به سختی می‌گریست.

در روزهای گذشته بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی شده‌اند. روایت‌هایی از نزدیکان آقای کیارستمی موجود است که نشان می‌دهد او برای یک عمل ساده به بیمارستان مراجعه کرده بود، اما با "اشتباه" پزشکان به وضعیت وخیمی دچار شد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در دورانی که عباس کیارستمی تحت درمان قرار داشت، تایید کرده بود که اگر وزیر بهداشت شخصا به بیمارستان محل بستری کیارستمی مراجعه نکرده بود، او از دنیا رفته بود.
صدای آمریکا 

سرود ای ایران در مراسم بدرقه پیکر عباس کیارستمی