به گفته این منابع روز پنجشنبه حدود 500 جسد که اغلب آن‌‎ها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، از زیر آوار خانه‌های مسکونی که توسط جنگنده‌های عراق و ائتلاف بین المللی بمباران شده بود، بیرون آورده شد .
حادثه بمباران مناطق مسکونی و کشتار تکان دهنده غیر نظامیان با عکس العمل شدید و اعتراض رئیس شورای اداری استان نینوا شد.
این غیرنظامیان در زیر زمین‌هایی که برای پناه بردن از درگیری‌های نظامی ساخته بودند، مخفی شده بودند اما بمباران شدید جنگنده‌های ائتلاف، همه آن‌‎ها را کشت. این زیر زمین‌ها اکنون به «زیر زمین‌های مرگ» در میان موصلی ها معروف شده است.
رئیس شورای اداری استان نینوا، وضعیت شهر موصل را بسیار «فاجعه بار» توصیف کرد. وی با اعتراض شدید به نیروهای ائتلاف خواستار توقف فوری بمباران مناطق مسکونی شهر موصل  شد.
رئیس شورای اداری استان گفته است مناطق مسکونی و زیر زمین هایی که مردم موصل برای پناه بردن از شبه نظامیان داعش و بمباران ائتلاف ساخته بودند به «زیرزمین‌های مرگ» تبدیل شده است. گزارشگر «العربیه.نت» با فرماندهان میدانی ارتش عراق در موصل و برخی از نمایندگان پارلمان این کشورمصاحبه کرده و در باره جزئیات این فاجعه تکان دهنده از آنها پرسیده است . 

خبرهای ضدو نقیض در باره کشتار غیرنظامیان در موصل

خبرهای ضد و نقیضی در باره حادثه کشتار غیر نظامیان گزارش شده است. برخی خبرها می گوید نیروهای دولتی سه ساختمان را با سه موشک عمدا با این باور که برخی از اعضای وابسته به «داعش» در میان آوارگان حضور دارند، هدف قرار داده‌اند. مردم غیر نظامی با اطلاع کامل نیروهای دولتی به این ساختمانها پناه برده بودند. پیشتر نیروهای دولتی به این مردم اطمینان داده بودند که آن‌ها را فورا به اردوگاه‌های امن انتقال خواهند داد .
منابع پزشکی عراق می گویند تا بعد از ظهر جمعه حدود 305 جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد و تاکنون حدود 200 جسد هنوز در زیر آوار باقی مانده است. 
دبی-العربیه.نت فارسی