به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۶

یادداشت شماره ۸۸۰ ـ هوشنگ طالع

کشتی کروز ( تفریحی ) برای گورخواب‌ها ؟!

« به گزارش ایرنا ، جشن ورود کشتی کروز [ کشتی تفریحی ] اقیانوس پیما با نام « سانی» [ Sunny ] شامگاه چهارشنبه [ آخر سال 1395] با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات ، علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، جمعی از معاونان و مدیران کیش در اسکله تفریحی برگزار شد.

این کشتی هفت طبقه ، دارای 176 متر طول و 23 متر عرض است و با 130 کابین و 417 تخت اقامتی ،امکانات خوبی را برای گردشگران فراهم می کند. ازدیگر امکانات این کشتی کروز می‌توان به دارا بودن سه هزار و 500 متر مربع فضای رستورانی ، 2 سالن سینما ، کتاب‌خانه ، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاهای ایرانی اشاره کرد


این کشتی قابلیت جابه جایی همزمان 200 خودرو به همراه سرنشین را داراست ... این کشتی کروز برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی ساخته شده و با یک هزار و 600 صندلی گزینه مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در گشت های دریایی است.. »



برپایی این جشن ، در حالی است که گروهی از هم‌میهنان ، ناچار از « گورخوابی » ، کارتون‌خوابی می‌باشند ؛ گروهی از هم‌میهنان برای تامین نیازهای خود ، کلیه‌ی خود را می‌فروشند که این کار به عنوان « ممر درآمد » مورد تایید رسمی نماینده‌ی جمهوری اسلامی از بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز می‌باشد ؛ رییس مرگز آمار ایران نرخ بیکاری را 22 درصد اعلام می‌کند [ بخوان 44 درصد ] ، نرخ بیکاری جوانان 29 درصد اعلام می‌گردد [ بخوان کمابیش 60 درصد ] و هر سال بر خیل بیکاران افزوده می‌شود ؛ دستمزد خلق کارگر با 15 درصد اضافه ، کمتر از یک  میلیون تومان در ماه است و قرار است در سال آینده حقوق بازنشستگان کم‌تر از یک میلیون تومان اندکی افزایش یابد ؛ همسر جان‌باز به دلیل سختی‌ها ، خود را برابر چشمان مردم به آتش می‌کشد و هم‌زمان ؛ البته و صد البته با هزاران ترفند از تعیین سقف برای نجومی‌بگیران جلوگیری می‌شود ؛ به چپاول‌گران نجومی‌بگیر ، عنوان پر طُمطُراق « ذخایر نظام » داده می‌شود ؛ خودی‌ها ، خودروهای بیش از میلیارد تومانی سوار می‌شوند ؛ کت و شلوار چند میلیون تومانی می‌پوشند ، کفش میلیونی به پا می‌کنند و کاشانه‌ [ آپارتمان ]ها و ویلاهای چند میلیاردی می‌خرند ، باید از مزایای کشتی تفریحی ( کروز ) هم بهره مند گردند و ...

راستی این بود « حکومت عدل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علی ( ع ) » که به مردم وعده دادید ؟ راستی هنوز بر این باور خام هستید که مردم برای برپایی چنین نظامات وحشت‌ناک طبقاتی و ضد انسانی ، انقلاب کردند ؟!


شنبه 5 فروردین ماه 1395 ـ هوشنگ طالع