به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۹۵

کتاب "فاشیسم اسلامی" بالاخره در فرانسه منتشر شد

طرح جلد ترجمه فرانسه کتاب "فاشیسم اسلامی"
کتاب "فاشیسم اسلامی" نوشته یک نویسنده آلمانی که ناشر فرانسوی از چاپش خودداری می‌کرد، بالاخره منتشر شد.

این کتاب نوشته "حامد عبدالصمد" نویسنده آلمانی-مصری است که اولین بار به زبان آلمانی در سال ۲۰۱۴ منتشر و در این کشور پرفروش شد.
این کتاب بعدها به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی در نیویورک، منتشر شد، اما ناشر فرانسوی آن برای چاپ آن تعلل کرد تا این که بالاخره اکنون این کتاب از سوی انتشارات گراسه در پاریس منتشر شده است.
نویسنده این کتاب که اکنون به دلیل تهدیدات امنیتی با مراقبت پلیس زندگی می‌کند، معتقد است که برخلاف برخی از اسلام‌شناسان "ایدئولوژی فاشیسم با افزایش قدرت اخوان مسلمین وارد اسلام نشده، بلکه این ایدئولوژی در ریشه‌های تاریخی خود اسلام موجود است." وی اسلام را متهم می‌کند که به گوناگونی مذهبی در شبه جزیره عربستان پایان داد و هیچ‌گونه نظرات دیگر را تحمل نکرد.
حامد عبدالصمد، نویسنده "فاشیسم اسلامی"، متولد ۱۹۷۲ در قاهره است. او که فرزند سوم یک امام جماعت اهل سنت است و در دوران دانشجویی عضو اخوان المسلمین شده بود، اکنون به یکی از منتقدان مذهب اسلامی در آلمان تبدیل شده است.
حامد عبدالصمد خودش گفته که در دوران کودکی شاهد خشونت‌های خانوادگی بوده است. او سال ۱۹۹۵ زمانی که ۲۳ ساله بود، به آلمان آمد و در رشته علوم سیاسی به تحصیل پرداخت.
قرار بود که ترجمه فرانسوی کتاب "فاشیسم اسلامی" از سوی انتشارات "پیرانا" در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، اما مدیر این انتشارات که از سال ۲۰۱۴ حق انتشار این کتاب به زبان فرانسه را در اختیار داشت، به دلایل امنیتی از انتشار آن خودداری کرد.
حامد عبدالصمد در کتاب "فاشیسم اسلامی" می‌نویسد: "دوستان غربی اسلام که ضامن یک چهره جداگانه برای محمد هستند تا صلح را در داخل مرزهای خود حفظ کنند، به مسلمانان خدمت نمی‌کنند." وی در جای دیگری می‌نویسد: "کسانی که به مسلمانان احترام می‌گذارند و آنان را جدی می‌گیرند، حق دارند که از مسلمانان انتظار داشته باشند که مثل پیروان دیگر ادیان در مقابل انتقادات و شوخی‌ها واکنش نشان دهند."
نویسنده "فاشیسم اسلامی" می‌گوید: "من نویسنده‌ای هستم که به شدت اسلام را نقد می‌کنم، اما مسلمانان را تقبیح نمی‌کنم."
اسلام در فرانسه، با داشتن حدود پنج میلیون پیرو که اکثریت آنان از مهاجران عرب شمال آفریقا هستند، دومین دین کشور به شمار می‌رود.
در ژانویه سال ۲۰۱۵ حمله به دفتر نشریه شارلی هبدو در پاریس چند کشته برجای گذاشت. این نشریه کاریکاتور پیامبر اسلام را منتشر کرده بود.

رادیو فرانسه