به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۶

پرونده سوء استفاده مالی شرکت وابسته به آستان قدس رضوی به دادسرا رفت

مهدی عزیزیان قائم مقام سابق آستان قدس رضوی و برادر همسر عباس واعظ طبسی، تولیت سابق آستان قدس رضوی


در پی انتشار گزارشی در وبسایت آمدنیوز مبنی بر تخلفات مالی قائم مقام سابق آستان قدس رضوی و خروج او از کشور، یک مقام آستان قدس اعلام کرد که پرونده این تخلفات در دادسرا در حال رسیدگی است.
خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه هفتم فروردین به نقل از جعفر صباغیان مسئول دفتر قائم‌مقام آستان قدس رضوی نوشت ابراهیم رئیسی، تولیت جدید آستان قدس رضوی در نخستین اقدامات خود مهدی عزیزیان، قائم مقام وقت آستان قدس رضوی را از کار برکنار کرد.
این مقام آستان قدس بدون اشاره به نقش آقای عزیزیان در تخلفات مالی مطرح شده گفت آقای رئیسی پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تخلف مالی در یکی از شرکت‌های تابعه دستور داد سازمان حسابرسی و بازرسی آستان قدس در آن شرکت مستقر شود.
به گفته او، تولیت آستان قدس با تکمیل گزارش حسابرسی دستور عزل مدیریت شرکت، تغییر هیئت‌مدیره، تشکیل پرونده در دادسرای تهران و معرفی متهمین به مرجع قضایی را صادر کرد و این دستور شش ماه پیش توسط مرتضی بختیاری قائم‌مقام آستان قدس رضوی اجرا شد.
‌مسئول دفتر قائم مقام آستان قدس رضوی تأکید کرد: «رابطه اداری عزیزیان قائم مقام سابق با آستان قدس مدتها پیش از وصول گزارش بازرسی و ارسال آن به قوه قضائیه قطع شده بود.»
مهدی عزیزیان، قائم مقام سابق آستان قدس رضوی و برادر همسر عباس واعظ طبسی، تولیت سابق آستان قدس رضوی، در پی درگذشت آقای واعظ طبسی و انتصاب ابراهیم رئیسی به عنوان تولیت جدید آستان قدس، خرداد ماه سال گذشته از مقام خود کنار گذاشته شد و جای خود را به مرتضی بختیاری داد.
او اگر چه تقریبا یک سال قائم مقام آستان قدس بود اما پیش از آن برای سالها در سمت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی، یکی از بزرگترین نهادهای اقتصادی ایران و همچنین رئیس هیئت مدیره چندین شرکت بزرگ متعلق به آستان قدس فعالیت کرد.
همسر خواهر او، عباس واعظ طبسی از زمان انقلاب اسلامی توسط آیت الله خمینی به تولیت آستان قدس رضوی در مشهد منصوب شد و این سمت را تا زمان مرگ در سال ۱۳۹۵ حفظ کرد.
صدای آمریکا