به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۶

کاخ سفید «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا را تحریم کرد

«انتخابات ساختگی» مادورو
کابینه پرزیدنت دونالد ترامپ روز دوشنبه علیه شخص نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، تحریم هایی وضع کرد.
به نوشته بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی «غیرمنتظره» بخش هایی از دارایی های آقای مادورو را مسدود کرد.

استیو منوشین، وزیر خرانه داری آمریکا، با اشاره به «انتخابات نامشروع» روز گذشته در تغییر قانون اساسی کشور که به دستور آقای مادورو صورت گرفت گفت «مادورو یک دیکتاتور است که خواسته شهروندان کشورش را نادیده گرفته است.»
وزیر خزانه داری آمریکا گفت، وضع این تحریم ها علیه نیکلاس مادورو به قصد روشن کردن موضع آمریکا در قبال سیاست های رژیمو همچنین اعلام حمایت آمریکا از مردم ونزوئلا صورت گرفته است.

احتمال تحریم نفتی ونزوئلا
در خبری دیگر، برخی مقام‌های آمریکایی می‌گویند ایالات متحده در واکنش به رأی گیری اخیر در ونزوئلا، که اختیارات حزب حاکم را بطور نامحدودی افزایش خواهد داد، در تدارک وضع تحریم‌های جدیدی علیه آن کشور است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه به نقل از این مقام‌ها که هویت آنها را فاش نکرده است نوشت، تحریم‌های جدید به زودی و شاید روز دوشنبه اعلام شود و احتمالا صنعت نفت ونزوئلا را هدف می‌گیرند.

به رغم مخالفت اپوزیسیون و تظاهرات گسترده مردم ونزوئلا، رأی گیری برای انتخاب ۵۴۵ عضو یک مجمع ملی روز یکشنبه هشتم مرداد برگذار شد که مسئولیت تدوین قانون اساسی جدید ونزوئلا را برعهده خواهد داشت.

دولت ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد رأی گیری روز گذشته، به رغم ادعاهای مطرح شده در مورد میزان مشارکت پائین مردم، پشتوانه مردمی لازم برای اعمال تغییرات در نظام سیاسی کشور را به دولت داده است.

دولت پرزیدنت ترامپ برگذاری این انتخابات را محکوم کرده است و نیکی هیلی نماینده آمریکا نیز در سازمان ملل متحد آن را «انتخابات ساختگی» مادورو خواند که ونزوئلا را یک گام دیگر به سمت دیکتاتوری پیش می‌برد
صدای آمریکا 


دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا بازداشت شدند

دو تن از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا « لئوپولدو لوپز» و «آنتونیو لِدِزما» ،نیمه شب گذشته در منزل خود بازداشت شدند وبه مکان نامعلومی انتقال یافتند.
لئوپولدو لوپز سه سال پیش نیز پس از برگزاری تظاهراتی علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، بازداشت و به ده سال حبس محکوم شد. او ماه گذشته از زندان به حصر خانگی انتقال یافته بود.
آنتونیو لدزما، شهردار پیشین کاراکاس نیز از سال ۲۰۱۵ در حصر خانگی بسر می برد.
هردو آن‌ها، اقدام نیکولاس مادورو در تشکیل مجلس مؤسسان را محکوم کرده بودند.
روز یکشنبه، همزمان با برگزاری انتخابات برای مجلس مؤسسان، ونزوئلا شاهد مرگبارترین تظاهرات علیه نیکولاس مادورو بود. به گفته مقام های دولتی در این تظاهرات ده نفر کشته شدند.
به دنبال برگزاری این انتخاباتِ مناقشه برانگیزِ ، دولت آمریکا نیکلاس مادورو را، در فهرست تحریم های خود قرار داد. 
رادیو فردا