به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۷

گوهردشت کرج یک‌صدا فریاد می‌زند: «مرگ بر خامنه‌ای»

 «مرگ بر دیکتاتور»
تظاهراتی که در نخستین روز خود از محله شاپورنو اصفهان و چند شهر دیگر آغاز شد، اکنون وارد پنجمین روز شده. تظاهراتی علیه گرانی و نابه سامانی اقتصادی و بیکاری که در آن شعارهایِ تندی علیه نظام مستقر در ایران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی سر داده می‌شود.

بنابر تصاویر منتشر شده از تهران، معترضان توانسته‎اند در چهارراه ولیعصر تجمعاتی را شکل دهند. نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور پرشمار خود این تجمعات را متفرق کرده‌اند. معترضان شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور» و  «ایرانی داد بزن، حقتو فریاد بزن».
ویدیوهای ارسالی از تهران تأیید می‏‌کند که هواداران باشگاه پرسپولیس نیز پس از پیروزی تیمشان در مقابل فولاد و هنگام خروج از ورزشگاه شعار «مرگ بر دیکتاتور سر داده‌اند.
تظاهرات در گوهردشت کرج (فیلم)

در ویدیوهای ارسالی از ایران، در گوهردشت کرج، از کانون‌های اصلی تجمعات پنج روز اخیر نیز  فضای امنیتی سنگینی حاکم است. شاهین شهر اصفهان نیز فضای مشابهی را تجربه می‌کند.
اما در شیراز، شهری که در چند روز گذشته نیز ناآرام بوده، مردم توانسته‌اند تجمعات پراکنده‌ای را شکل دهند. ویدیوهای روز پنجشنبه در شیراز نیز از حضور هزاران معترض در این شهر خبر می‌دهد.
با گسترش اعتراضات در ایران نام شهرهای تازه‌ای از جمله ورامین و قزوین و کرمانشاه نیز به چشم می‌خورد و ویدیوهایی از آنجا منتشر شده.
مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی عموماً در  روزهای گذشته در خصوص این اعتراضات سکوت کرده‌اند.