به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۸

بازداشت معترضان همچنان ادامه دارد؛ دستگیری ۷۹ نفر در خوزستان

اعتراضات در بهبهان در استان خوزستان.
موج بازداشت‌ها پس از اعتراضات اخیر در ایران ادامه دارد و مدیرکل ضدتروریست وزارت اطلاعات هم روز دوشنبه گفته است، ۷۹ نفر در استان خوزستان در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در این استان بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این مقام وزارت اطلاعات می‌گوید، نیروهای امنیتی «۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه‌های نظامی و انتظامی و مردم شناسایی و در حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند.»

مقام های امنیتی ایران از اعتراضات سراسری اخیر در واکنش به افزایش بهای بنزین در ۲۴ آبان به عنوان «اغتشاشات» یاد می‌کنند. این اعتراضات با سرکوب «خونین» روبه رو شد و به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در این اعتراض‌ها دستکم ۲۰۸ نفر کشته شدند. ولی این نهاد مدافع حقوق بشر می گوید، تعداد کشته‌شدگان بیش از این رقم است.

مدیرکل ضدتروریست وزارت اطلاعات در ادامه گفته است که اعضای «سه تیم» که با «حمایت یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس آموزش‌های ویژه دیده» در حمله به نیروهای امنیتی نقش داشته اند نیز جزو بازداشت شدگان هستند.

در حالی این مقام وزارت اطلاعات از بازداشت‌ها در استان خوزستان خبر داده است که طی روزهای اخیر گزارش هایی در خصوص تیراندازی به معترضان در نیزارهای ماهشهر منتشر شده است.

رئیس نیروی انتظامی اندیمشک هم از بازداشت دو نفر در ارتباط به اعتراضات اخیر در این شهر خبر داده است.

ایرنا