به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آذر ۱۴، ۱۳۹۱

علی لاریجانی: به توصیه رهبر جواب احمدی نژاد را نمی دهم.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از پاسخ به انتقادات محمود احمدی نژاد در نقد جایگاه مجلس خودداری کرد و گفت به توصیه رهبر جمهوری اسلامی جواب احمدی نژاد را نمی دهد.

نشست خبری علی لاریجانی به مناسبت روز مجلس در ایران، روز دوشنبه و تنها یک روز بعد از انتقادات محمود احمدی نژاد از مجلس برگزار شد. در این نشست علی لاریجانی از پاسخ به سوالات درباره انتقادات محمود احمدی نژاد خودداری کرد و گفت: «اگر سؤالی راجع به مطالب رئیس جمهور بپرسید، من پاسخ نمی دهم، مخصوصا با تاکیدی که رهبر معظم داشتند.»
وی افزود:«آنچه رهبر انقلاب فرمودند بسیار برای کشور خیرخواهانه بود که مسئولین قوا مطالبی نگویند که بوی تفرقه بدهد.»

روز یکشنبه، محمود احمدی نژاد در سخنانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران ، از اصرار دولت برای اصلاح قانون انتخابات به تندی انتقاد کرد و مجلس را با دوره قاجار مقایسه کرد. در ادبیات سیاسی ایران، تعبیر «دوره قاجار» برای نشان دادن خودکامگی استفاده می شود.

مجلس ایران قصد دارد قانون انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد. مجلس از این تغییرات دو هدف دارد. اول، اینکه شرط نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را سخت تر کند. دوم، اجرای انتخابات را از وزارت کشور دولت گرفته و به هیاتی زیر نظر قوه قضاییه و مجلس بسپارد.

محمود احمدی نژاد که دولت او مجری انتخابات سال آینده است، از این تغییرات خشنود نیست. او روز یکشنبه، همچنین گفت که او تنها مسوول در جمهوری اسلامی است که با رای اکثریت ملت ایران انتخاب شده و از این نظر ، نمایندگان مجلس و حتی رهبر جمهوری اسلامی قابل مقایسه با او نیستند.

انتقادات احمدی نژاد در حالی بیان می شود که آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی برای چندمین بار در ماه های اخیر خواستار پایان دادن اختلافات علنی مسوولان شده بود.

با اینکه علی لاریجانی روز دوشنبه به احمدی نژاد پاسخ نداد اما به صراحت از برخی برنامه های دولت انتقاد کرد. به گفته لاریجانی، حاشیه های اصلاح قانون انتخابات مبنای حقوقی ندارد.
او گفت که در کار دولت دخالت نمی کند و انتظار دارد دولت هم در کار سایر قوا دخالت نکند.

رئیس مجلس از نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انتقاد کرد و گفت: «فاز دوم هدفمندی را متوقف کردیم تا آرامش برقرار شود.» به گفته او حتی سال آینده هم زمینه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیست.

علی لاریجانی در نشست خبری امروز، از ادغام وزارتخانه های راه و ارتباطات توسط دولت انتقاد کرد و گفت نباید این دو وزارتخانه غیر مرتبط ادغام شوند.

شنبه شب، محمود احمدی نژاد در یک تصمیم ناگهانی وزیر ارتباطات را عزل کرد و وزیر راه و مسکن را با حفظ سمت مسوول وزارت ارتباطات و فن آوری کرد.