به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۱

پسر بي‌نظير بوتو سياسي مي‌شود

بلاول زرداري پسر بي‌نظير بوتو، نخست‌وزير پيشين پاكستان در پنجمين سالروز ترور مادرش سخنراني كرد. اين ‏نخستين سخنراني عمومي بلاول 24 ساله بود و برخي آن را آغاز دوراني جديد در تاريخ سياسي پاكستان تلقي ‏كرده‌اند‎.

بلاول زرداري (بوتو)، پسر بي‌نظير بوتو و آصف علي زرداري، رييس‌جمهور پاكستان است و طرفداران ‏بوتو، علاقه‌مند هستند وي جا پاي مادرش بگذارد.
 
بي‌نظير بوتو، رهبر سابق حزب مردم پاكستان 27 دسامبر 2007در عملياتي انتحاري در شهر راولپندي پاكستان ترور شد‏‎. آن زمان بلاول، پسر بوتو 19 سال داشت و ‏آصف علي زرداري يك ماه پس از ترور همسرش به رياست‌جمهوري پاكستان رسيد اما در سال‌هاي اخير ‏زرداري به دليل اتهام‌فساد مالي كه عليه وي اقامه شده محبوبيت خود در ميان طيف وسيعي از مردم را از دست ‏داده است و نمي‌تواند رهبري جناح مردم در انتخابات پارلماني آينده پاكستان در سال 2013 را به عهده گيرد. ‏در عين حال با توجه به اينكه حداقل سن براي ورود به پارلمان 25 سال است بلاول 24 ساله نيز با وجود ‏رياست بر اين حزب نمي‌تواند جناح مردم را در اين انتخابات رهبري كند. اما طرفداران خاندان بوتو از او به ‏عنوان نماد وحدت خود استفاده مي‌كنند.