به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، دی ۰۸، ۱۳۹۱

ایرج بسطامی
وطن من

پنجم دی‌ ماه نهمین سالگرد زلزله ی دلخراش بم است که در جریان آن جمع زیادی از هموطنان عزیزمان به دیار ابدی شتافتند.
یکی‌ از این افراد خواننده خوش صدای موسیقی‌ اصیل ایرانی ایرج بسطامی بود. شادروان ایرج بسطامی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان بم چشم به جهان گشود.
به یاد تمامی جان باختگان زلزله جان خراش بم در پنجم دی‌ ماه ۱۳۸۲، از شادروان ایرج بسطامی با اثری که شعر آن از بزرگ مردی چون ملک الشعرای بهار و آهنگ آن از هنرمندی چون استاد پرویز مشکاتیان است، یاد می‌کنیم، یاد این هنرمندان گرامی‌ و همهٔ جان باختگان این زلزله دلخراش گرامی‌ باد

با صدای شادروان ایرج بسطامی
آهنگ: شادروان  پرویز مشکاتیان
شعر: شادروان ملک الشعرای بهار



وطن من


ای خطه ی ایران مهین، ای وطن من

ای گشته به مهر تو عجین جان و تن من


دور از تو گل و لاله و سرو و سمنم نیست

ای باغ و گل و لاله و سرو و سمن من

تا هست کنار تو پر از لشکر دشمن

هرگز نشود خالی از دل محن من

دردا و دریغا که چنان گشتی بی من

کز بافته ی خویش نداری کفن من

امروز همی گویم با محنت بسیار

دردا و دریغا وطن من، وطن من

ملک الشعرای بهار