به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۲

سایه ی سنگین «آقا» بر سر دانشگاه ها

 خامنه ای با معرفی جعفر توفیقی به وزارت علوم مخالفت کرد
 اطاعت می شود، دیگر امری نیست

علی مطهری٬ نماینده مجلس علت معرفی نشدن جعفر توفیقی به مجلس برای تصدی وزارت علوم از سوی حسن روحانی را مخالفت علی خامنه‌ای با این تصمیم اعلام کرد.

به گزارش دیگربان، آقای مطهری روز سه‌شنبه (۳۰ مهر) به سایت «خانه ملت» گفته روحانی تصمیم داشت توفیقی را به مجلس معرفی کند که رهبر جمهوری اسلامی با این اقدام روحانی مخالفت کرد.
حسن روحانی٬ رئیس جمهوری ایران اوایل هفته جاری برخلاف پیش‌بینی‌ها و انتظار‌ها رضا فرجی‌دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد.
محافظه‌کاران مجلس پیش‌تر اعلام کرده بودند در صورت معرفی توفیقی به مجلس به وی رای اعتماد نخواهند داد.
جعفر میلی‌منفرد نخستین وزیر پیشنهادی وزارت علوم دولت یازدهم به مجلس بود که موفق به کسب رای اعتماد نشد و رئیس جمهوری ایران جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.
وزارت علوم پس از وزارتخانه‌های کشور٬ اطلاعات٬ نفت٬ امور خارجه و دفاع ششمین وزارتخانه‌ای است که وزیر آن‌ها با نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود.
محافظه‌کارن تندرویی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را به یک جریان محافظه‌کار معتدل واگذار کرده‌اند در سه ماه گذشته فشار‌ها و انتقاد‌ها به این دولت را همچنان ادامه می‌دهند.
علی مطهری در این زمینه نیز گفته که «قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت‌های سیاسی آتی کشور» را نخواهد داد.
وی افزوده «اگر انتخابات کاملا آزاد باشد و نامزدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت نشوند و مشارکت بالا باشد، معمولاً اصلاح‌طلب‌ها پیروز میدان هستند.»
به گفته وی «اصولگرایان معمولا در شرایطی پیروز می‌شوند که کاندیداهای موثر اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده و به تبع آن مشارکت مردم پایین آید.»
دیگربان

علی لاریجانی خبر دخالت رهبر  در انتخاب وزیر علوم را رد کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس  با اشاره به معرفی ۳ وزیر پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس گفت:
"در این روزها در بحث وزرای پیشنهادی دولت شنیده شده که به نوعی این امر و یا تغییرات آن به نظر رهبری مربوط دانسته شده که به هیچ وجه این رأی درستی نیست."
علی لاریجانی گفته است: "رهبر معظم انقلاب همیشه تلاش داشته کارهای قوای سه‌گانه بر مبنای قانون اساسی تحقق یابد، تبعاً وزرا توسط رئیس‌جمهور انتخاب و برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌شوند. مجلس هم بررسی می‌کند و چنانچه افراد را صاحب کفایت لازم دید، به وی رأی می‌دهد."
وی در عین حال به طرح این پرسش پرداخته که معلوم نیست طرح مسائلی از قبیل دخالت رهبر در انتخاب وزرا "چه فایده‌ای برای کشور دارد"؟
بی بی سی