به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۲

نخستین اجرای جهانی سمفونی کوروش بزرگ در سانفرانسیسکو

لوریس چکناواریان: اجرای سمفونی «کوروش» در آمریکا
راییکا شهابی یغمایی، خواننده سوپرانو ـ  لوریس چکناواریان

رهبر ارکستر و آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در کشورمان خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی برای کار دارم؛ اما تمام این برنامه‌ها منوط به برنامه‌های آینده مرادخانی در معاونت هنری است. 
لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تغییراتی که در بدنه مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است، گفت: من هم مانند بسیاری از هنرمندان فعال عرصه موسیقی منتظر هستم تا در هفته‌های آینده نتیجه تغییر و تحولات مدیریتی وزارت ارشاد به‌ویژه معاونت هنری را ببینم و بر این اساس تصمیم‌گیری کنم که چه کاری را باید انجام دهم و چه کاری را انجام ندهم. 
تارا کمانگر، نوازنده پیانو 
این آهنگساز و رهبر ارکستر ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای کار در ایران دارم که نیازمند بودجه است؛ به همین دلیل منتظر اقدامات علی مرادخانی معاون هنری ارشاد خواهم ماند که در صورت توافق با اجرای این طرح‌های موسیقایی کار خود را آغاز کنم. به هر حال انجام این پروژه‌ها بدون حمایت‌های مالی دولت شدنی نیست. 
وی از اجرای سمفونی «کوروش کبیر» در سانفرانسیسکو خبر داد و گفت: این سمفونی ماه گذشته با همراهی ارکس‌تر فیلارمونیک سانفرانسیسکو با زبان انگلیسی اجرا شد که با استقبال زیاد مخاطبان نیز مواجه شد. این اثر برگرفته از نوشته‌های تاریخ‌نویسان برجسته یونانی پیرامون شخصیت کوروش است که در ۱۷ قسمت مختلف با مجموعه سه «موومان» تولید شده بود و خوشبختانه به دلیل حال و هوای متفاوتی که داشت انعکاس بسیار مطلوبی میان مخاطبان آمریکایی و فارسی‌زبانان داشت.
نخستین اجرای جهانی سمفونی کوروش بزرگ در سانفرانسیسکو