به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۲

کمک یک میلیون دلاری آمریکا

 به صندوق انتقال مجاهدین خلق ایران
مری هارف، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده
بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه گذشته صندوقی را در سازمان ملل افتتاح کرد که هدف از آن «یافتن خانه‌ای تازه در خارج» برای اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه یک روز پس از اعلام تشکیل صندوقی در سازمان ملل برای کمک به انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از عراق، ایالات متحده روز پنج‌شنبه از کمکی بالغ بر یک میلیون دلار به این صندوق خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، دوم آبان‌ماه، اعلام کرد که برای کمک به انتقال اعضای این سازمان ایرانی به کشور ثالث، غیر از عراق و ایران، یک میلیون دلار اختصاص می‌دهد.
مری هارف، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر کمک آمریکا گفت: «ما نیز بر این باوریم که انتقال و اسکان مجدد تنها راه تضمین امنیت و رفاه ساکنان اردوگاه آزادی است.»
اشاره این مقام دولت آمریکا به آن دسته از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است که در یک سال گذشته از اردوگاه اشرف به اردوگاه حریه یا آزادی انتقال یافته، اما تاکنون کشور ثالثی برای زندگی نیافته‌اند.
از زمان فراخوان سازمان ملل خطاب به کشورهای به‌ویژه اروپایی برای اسکان اعضای سازمان مجاهدین تنها آلبانی و آلمان به پیشنهاد این سازمان نظر مثبت نشان داده‌اند.
 همچنین آلبانی که پذیرفته است حدود ۲۱۰ عضو سازمان مجاهدین را اسکان دهد تاکنون شاهد انتقال بیش از ۴۰ تن از آنها بوده است.
سازمان مجاهدین خلق حدود سه دهه پیش در جریان جنگ ایران و عراق به حمایت از صدام حسین برخاست و در اردوگاه اشرف در استان دیاله، در نزدیکی بغداد، مستقر شد. اشرف ماه گذشته پس از سال‌ها کاملا خالی از سکنه اعلام شد.

 آمریکا در سال ۲۰۱۲ نام این سازمان را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد.

ضرورت اقدام برای روشن شدن سرنوشت هفت گروگان ایرانی
 به گزارش منابع سازمان ملل متحد، فاطمه سخایی، وجیهه کربلایی، محبوبه لشکری، فاطمه طهوری، لیلا نباهت، صدیقه ابراهیم‌پور و کمال نیکنامی در جریان حمله یکشنبه ده شهریور به اردوگاه اشرف ناپدید شده اند.

پنجاهمین روز اعتصاب غذا در لیبرتی