به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۲

توضیحات احمدی‌نژاد درباره ممنوع‌الخروجی خاتمی

ممنوع الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟  چه ربطی به ما دارد؟

همه‌چیز خوب است، خدا را شکر.

محمود احمدی‌نژاد گفت: ممنوع‌الخروجی خاتمی موضوع قضایی بوده ربطی به من نداشت.
محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات منتشره از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه لوموند که گفته بود، ممنوع الخروج بودن محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات جزو عادات بد دولت احمدی‌نژاد بوده است، به تسنیم،‌ گفت: ممنوع الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟ این موضوع قضایی است، چه ربطی به ما دارد؟ من حتی اگر این اختیار را داشتم هرگز این کار را نمی‌کردم.
وی افزود: محمد خاتمی 8 سال در کشور رئیس‌جمهور بوده؛ گرچه ما ممکن است در شیوه اداره کشور اختلاف نظر داشته باشیم ولی به‌هرحال فردی رئیس کشور بوده و اینکه رئیس‌جمهور بعدی بیاید بگوید او ممنوع الخروج شده چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
احمدی‌نژاد با بیان "فکر نمی‌کنم موضوع مطرح‌شده حرف درستی باشد"، گفت: این درست نیست؛ ما هرچقدر هم اختلاف نظر و اختلاف سلیقه داشته باشیم، بالاخره اصول و خطوطی را رعایت می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال "آیا شما قویاً این موضوع را رد می‌کنید؟" گفت: من از شما و از این طرف و آن طرف شنیدم؛ بالاخره خوب است بعضی چیزها رعایت شود، حالا...، من تازه شنیدم این حرف را، این در اختیار رئیس‌جمهور نیست؛ بلکه یک مسئله قضایی است و ربطی به رئیس‌جمهور ندارد؛ من تعجب می‌کنم.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان اضافه کرد: من قضاوت نمی‌کنم و این چیزی است که ربطی به رئیس‌جمهور ندارد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: این را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به‌زودی پاسخ داده می‌شود.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به این سؤال که دانشگاه ایرانیان در چه وضعیتی قرار دارد، با گفتن این جمله که "نه دیگر، داری مصاحبه را به کنفرانس خبری تبدیل می‌کنی" افزود: ان‌شاءالله در آینده هم صحبت می‌کنم. همه‌چیز خوب است، خدا را شکر.
منبع:تسنیم