به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۲

در پی وخامت حال محمد سیف زاده، وکیل دادگستری

انتقال  وی از زندان به بیمارستان قلب تهران
بنا بر گزارش “کمپین صلح فعالان در تبعید” آقای محمد سیف‌زاده وکیل در بند، در پی مشکلات قلبی صبح روز سه شنبه از زندان رجایی شهر کرج به یکی از مراکز تخصصی قلب تهران منتقل و بستری شد.
در آبان ۱۳۹۰ نیز آقای سیف زاده دچار افت شدید فشار خون و نهایتا شوک عصبى شده بود.
سیدمحمد سیف‌زاده که از سال‌های پس از انقلاب اسلامی وکالت بیش از سیصد پرونده حقوق بشری را به عهده داشته است، در آبان ماه سال هشتاد و نه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به  ۹  سال زندان و  ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال حبس کاهش یافت.
وی که با اتمام حکم اولیه ۲ سال حبس در انتظار آزادی از زندان بود؛ با صدورحکم جدید باید ۶ سال دیگر در زندان بماند.
این وکیل دادگستری پیش‌تر و در زمان حضور در زندان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت کشور به ۶ سال حبس محکوم شده بود که در مرحله تجدید نظرخواهی شعبه ۵۴ به ریاست موحدی این حکم عینا تائید شد.
آقای محمد سیف‌زاده از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر، زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر است. کانون مدافعان حقوق بشر، در سال ۱۳۸۰ در ایران تشکیل شد.
سه تن از موسسان این کانون؛ آقایان محمد علی دادخواه، محمد سیف زاده و عبدالفتاح سلطانی هم اکنون در زندان و خانم شیرین عبادی در تبعید به سر می برد.