به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۰۳، ۱۳۹۲

همه حرف و حدیث ها درباره دانشگاه جنجالی

 دانشگاه احمدی نژاد عید غدیر افتتاح می شود؟
خبر صدور مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان منتشر شد. دانشگاهی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس آن را صادر کرده بود و تاسیس آن قطعی بود و گفته شده در عید غدیر افتتاح می شود.

ه این ترتیب محمود احمدی نژاد به دانشگاه باز می گشت اما نه به هر دانشگاهی بلکه به دانشگاهی که خودش تاسیس کرده و هیات موسس و هیات علمی ان را خود تعیین می کند.

رئیس دولت دهم حتی  در برنامه‌ای که برای خداحافظی و حلالیت طلبی از مردم در شبکه یک تلویزیون پخش شد دانشگاه را قالب اصلی فعالیت‌های پژوهشی خود دانست و تاکید کرد که پول دانشگاه تازه مجوز گرفته «ایرانیان» از آسمان می‌آید.

وی تاکید کرد: البته من و همکارانم که این دانشگاه را تاسیس کردیم چیزی نداشتیم و به همین دلیل یک ساختمان موقتی از دولت برای این کار گرفتیم.

او همچنین شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مردمی به دانشگاه اعلام کرد که هرکس بنا به خواست و توانمندی‌اش برای تاسیس آن یاری مالی رساند.

از همیجا بود که حرف و حدیث ها درباره قانونی بودن یا غیر قانونی بودن فعالیت این دانشگاه اغاز شد و بعد از ان هم از ماجرای برداشت  16 میلیادری از حساب دولت برای این دانشگاه رونمایی شد و نهايتا با اعلام دادستان كل كشور و رئيس كميسيون اصل 90 پرونده تخلفات احمدی نژاد به دادسراي عمومي انقلاب ارسال شد و خبرهايي از برگزاري دادگاه احمدي‌نژاد در آذر ماه نيز روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت.

با همه اين تفاسير در آستانه عيد غدير برخي رسانه‌ها از جمله خبرگزاري فارس از رونمايي آزمايشي سايت دانشگاه جامع بين‌المللي معروف به دانشگاه ايرانيان، به همين مناسبت خبر دادند.

در خبر ها همچنین اعلام شده بود:  «با آغاز فعاليت اين پايگاه، فعاليت‌هاي اجرايي دانشگاه جامع بين‌المللي ايرانيان وارد مرحله جديدي مي‌شود؛ همچنين، چگونگي و ابعاد فعاليت اين دانشگاه درخصوص جذب دانشجو و فعاليت‌هاي علمي نيز در اين پايگاه اعلام خواهد شد» 

در همين رابطه، غلامعلي نادري مديركل دفتر آموزش‌هاي آزاد و غيرانتفاعي وزارت علوم ضمن غيرقانوني خواندن اين اقدام، گفته: اولين مرحله براي راه‌اندازي موسسات غيرانتفاعي، تكميل فرم‌هاي «الف و ب» مربوط به معرفي اعضاي هيات موسس و معرفي نماينده هيات موسس دانشگاه است، اما «دانشگاه جامع بين‌المللي» (معروف به دانشگاه ايرانيان) هنوز اين فرم‌ها را تكميل نكرده و در اختيار وزارت علوم قرار نداده است. 

وي اضافه کرده: با توجه به اينكه «اعضاي هيات موسس و مكان فيزيكي اين دانشگاه نهايي نشده و فرم‌هاي مربوط به راه‌اندازي موسسات غيرانتفاعي نيز توسط اين دانشگاه تكميل نشده است» اين دانشگاه نمي‌تواند درخصوص نحوه جذب دانشجو و فعاليت‌هاي علمي مطالبي را بيان كند. در حال حاضر يك موسسه مجازي به نام ايرانيان وجود دارد كه اين موسسه از سال 81 فعاليت خود را آغاز كرده و بر اساس قانون، دو موسسه نمي‌توانند با يك نام فعاليت كنند؛ موسسه فعلي با نام ايرانيان مي‌تواند، ادعاي شكايت كند.

وي در ادامه با اشاره به ورود دفتر حقوقي وزارت علوم در اين موضوع تاکید کرده: در صورت شروع فعاليت اين سامانه قطعا گزارش تخلف از سوي دفتر آموزش‌هاي دفاعي و شوراي گسترش طرح مي‌شود و قضيه از طريق نمايندگان قضايي دفتر حقوقي وزارت علوم پيگيري خواهد شد.
حالا اما باید منتظر آمدن عید غدیر بود و دید دولت دهمی ها و حلقه یاران احمدی نژاد باز هم یک کار غیر قانونی را قانونی می نند یا خیر!

پارسینه