به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۲۶، ۱۳۹۲

از زبان خودشان! غلامعلی حدادعادل:

آرزو‌های ایرانی‌ها شبیه غربی‌ها شده است!
«در حال حاضر برخی افراد به جای واژه زیبا و مناسب خدانگهدار، از اصطلاح مواظب خودت باش استفاده می‌کنند.»
غلامعلی حدادعادل با اظهار تاسف از گسترش «فرهنگ غربی» در ایران گفته این فرهنگ به قدری در جامعه گسترش یافته که آرزوهای مردم نیز شبیه «آمال انسان غربی» شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای حداد عادل عصر روز سه‌شنبه (۲۳ مهر) در دیدار با گروهی از دانشجویان خراسان شمالی گفته «متاسفانه فرهنگ غربی در بسیاری از بخش‌های فرهنگی جامعه تاثیر گذاشته است.»
وی افزوده که «فرهنگ غربی» علاوه بر پوشش زنان در سایر بخش‌های جامعه ایران به خصوص در ساخت و ساز‌ها آثار «سوء» خود را گذاشته است.
این نماینده محافظه‌کار مجلس همچنین اظهار کرده که در حال حاضر زنان «چادری» در ایران تحت فشار قرار دارند تا نوع پوشش خود را تغییر دهند و «این‌ها از آسیب‌ها و نتایج نفوذ فرهنگ غربی در جامعه است.»
حداد عادل همچنین از «نفوذ فرهنگ غربی در مکالمات روزمره مردم» نیز انتقاد کرده و گفته «در حال حاضر برخی افراد به جای واژه زیبا و مناسب خدانگهدار، از اصطلاح مواظب خودت باش استفاده می‌کنند.»
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود غذاهای خارجی که با فرهنگ اسلامی «سازگاری» ندارند به جامعه ایران انتقاد کرده است.
این اظهارات علامعلی حداد عادل یکی از صریح‌ترین و روشن‌ترین مواضع یک مقام نزدیک به علی خامنه‌ای درباره وضعیت واقعی فرهنگی و اجتماعی مردم ایران در شرایط کنونی است.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست با انکار و پنهان کردن واقعیت‌های جامعه ایران تلاش می‌کنند تصویری غیرواقعی از این وضعیت ارائه کنند.