به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۲

داوود احمدی‌نژاد:

دولت محمود خلاف‌کار بود

داوود احمدی نژاد در تازه‌ترین اظهارات خود علیه برادرش گفت که رییس جمهوری پیشین ایران علاوه بر ۱۶ میلیارد تومان، ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان دیگر نیز از حساب دولت برداشته است.
«وقتی آدم مغرور شود حق و باطل را تشخیص نمی‌دهد. وقتی برای یک دانشگاه خلاف قانون ۱۶ میلیارد تومان بدون اجازه بر می‌دارد دولت پاک کجاست؟ وقتی که غرور به میان بیاید عقل از بین می‌رود. ..»
داوود احمد‌ی‌نژاد در گفت و گو با روزنامه قانون درباره تخلفات صورت گرفته در دوران برادرش گفت: «وقتی آدم مغرور شود حق و باطل را تشخیص نمی‌دهد. وقتی برای یک دانشگاه خلاف قانون ۱۶ میلیارد تومان بدون اجازه بر می‌دارد دولت پاک کجاست؟ وقتی که غرور به میان بیاید عقل از بین می‌رود. عقل که از بین می‌رود، خلاف به این بزرگی نیز که صورت می‌گیرد باز هم از خلاف‌کاران حمایت می‌کنند و می‌گویند ما کار را تازه شروع کرده‌ایم و باید از این‌ها پرسید اگر کار شما این دانشگاه، اقدامات قبلی وکارهای اقتصادی بود باید گفت هیهات مناالذله.»
 وی به نمونه دیگری اشاره کرد و ادامه داد: «یکی از دوستان به ما گفت وقتی که آگهی فروش فولاد خوزستان را دیدیم دو ماه قبل از آن به امیرمنصور خسروی گفته بودند که فولاد را بررسی کند و بعد هم آگهی فروش ۱۰ روزه زدند که فقط خسروی بتواند سهام را خریداری کند و از قبل نیز به وی گفته بودند که مسائل را بررسی کند و این اصل جرم است که ما ماجرا را به کمیسیون اصل نود ارجاع دادیم. جرم این انحرافی‌ها یکی ‌دوتا نیست در سایپا، مس سرچشمه و جاهای دیگر نیز پول خوردند. به ما گفته‌اند این دوستانی که ۱۶ میلیارد را برده بودند طی نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری گفته‌اند که ۹ میلیارد و ششصد میلیون تومان دیگر نیز برداشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که آبروریزی نکنند و در خفا این پول را نیز بر می‌گردانند.»
 داوود احمدی‌نژاد درباره تخلفات مشایی نیز گفت: «یک شرکت خارجی به ایران پیشنهاد كرد تا از مازوت، بنزین تهیه کند. این طرح به دست ما رسيد و با یکی از وزرای نفت آن زمان مشورت کردیم که او گفت این طرح غیر ممکن و مانند این است که از قره قورت، شیر تهیه کنیم. آن‌ها می‌خواستند یک پالایشگاه به وسعت تهران احداث کنند و در آخر با استفاده از هزاران تن مازوت شاید یک قطره بنزین تهیه کنند و این یعنی این‌که می‌خواستند سرمایه ملت را بالا بکشند. راس این جریان یعنی مشایی به دست خط خودش به یکی از بانک‌ها دستور داده بود که ۴۰۰ میلیون دلار به آن‌ها تخصیص دهد که ما جلوی آن را با کمک معاون آن بانک گرفتیم که بعد‌ها آن معاون بانک را نیز سرنگون کردند.»
 وی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران نیز گفت: «احمدی‌نژاد در ثبت نام انتخابات دست مشایی را بلند و از جایگاه قانونی خود را خرج یک آدم می‌کند و سعی دارد شخصی را بر مردم تحمیل کند و احمدی‌نژاد اگر انتخابی داشت باید من را معرفی می‌کرد.»
روزنامه قانون