به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۲

حمله به مرزبانان ایرانی

به تلافی اقدام پاسداران در سوریه
صلاح الدین فاروقی 
 یک گروه اسلامگرای سنی، به نام "جیش العدل" (یا ارتش عدالت) مسئولیت حمله به مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان و کشته شدن چهارده تن از آنان را برعهده گرفت.

گروه "جیش العدل" در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده، تصریح نموده است که حمله به مرزبانان ایرانی اقدام تلافی جویانه ای علیه عملیات نظامی سپاه پاسداران ایران در داخل خاک سوریه است. گروه اسلامگرای سنی سپاه پاسداران ایران را متهم به پشتیبانی از ارتش بشار اسد علیه مردم سوریه کرده است. 

جمعه شب گذشته چهارده تن از مرزبانان ایرانی در مرز سراوان توسط افراد مسلح هدف حمله قرار گرفته و به قتل رسیدند. در این حمله هفت تن دیگر از مرزبانان ایرانی زخمی شدند. حمله کنندگان در پایان عملیات شان به داخل خاک پاکستان بازگشتند. 

در واکنش به این حمله سپاه پاسداران ایران که حضورش را در سوریه تکذیب می کند بیانیه ای منتشر کرد و در آن مدعی شد که حمله به مرزبانان ایرانی تحت هدایت و حمایت سرویس های اطلاعاتی آمریکا صورت گرفته و در هر حال این اقدام خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران به وجود نمی آورد. 
ساعاتی پس از حمله به مرزبانان ایرانی، قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی ایران کشته شدن مرزبانان ایرانی را به گروه سنی "جندالله" نسبت داد و در اقدامی تلافی جویانه شانزده زندانی متهم به عضویت در این گروه را اعدام کرد. 
این اولین بار است که یک گروه اسلامگرای سنی به تلافی حضور و اقدامات سپاه پاسداران ایران در داخل سوریه دست به یک اقدام نظامی در داخل خاک ایران می زند. 
رادیو فرانسه