به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۲

احمد بخشایش اردستانی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی:

هدف اصلی روزنامه بهار زدن ولایت فقیه بود
احمد بخشایش اردستانی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با دفاع از توقیف روزنامه «بهار»٬ هدف این روزنامه از انتشار مقاله‌ای که منجر به توقیف آن شد را «زدن ولایت فقیه» عنوان کرده است.

آقای بخشایش اردستانی روز چهارشنبه (هشتم آبان‌ماه) در گفتگو با وب‌سایت «عصرایران» گفته روزنامه «بهار» این مقاله را به منظور «حساسیت‌سنجی» منتشر کرد و بر اساس مبنای این مقاله «می‌توان ولایت فقیه را جانانه نقد کرد.»
وی ادعا کرده که «روزنامه بهار نقد را از ائمه شیعه شروع کرد تا به نقد ولایت فقیه برسد. یعنی مشروعیت و معصومیت ائمه شیعه را زیر سوال برد تا خود به خود ولایت فقیه را هم زیر سوال ببرد. این بازی‌ها امتحان خودشان را پس داده‌اند.»
بخشایش اردستانی ادامه داده است: «قرآن و پیامبر و ائمه را نقد می‌کنند تا بگویند این بالا‌ها هم خبری نیست؛ پس ولایت فقیه هم ساختگی است. این‌‌ همان کاری است که دکتر سروش انجام می‌دهد. این همه بحث در ایران وجود دارد.»
عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از این گفتگو٬ توقیف روزنامه «بهار» را «کار خوبی» دانسته و گفته است: «جنگ اول به از صلح آخر.»
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار «عصر ایران» که نظر وی را درباره بیکار شدن همه افراد شاغل در این روزنامه جویا شده نیز گفته است: «سوالات شما عجیب و اجق وجق است... این‌ها که شبکه‌ای کار می‌کردند. من که دیگر خبرنگار‌ها را می‌شناسم. خبری ده هزار تومان، سه هزار تومان، دو هزار تومان می‌گیرند و با شش تا مجله کار می‌کنند. شما مثل اینکه خیلی اتوکشیده هستی.»
عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار کرده است: «مجلات و ورزنامه‌هایی که در این شبکه کار می‌کنند، ماشاءالله زیاد هستند. این افراد روزنامه‌های متکثر دارند. الان هم که دولت دست خودشان است. یک روزنامه دیگر منتشر کنند. با بستن یک روزنامه مرگ مطبوعات که رخ نمی‌دهد.»
بدنبال انتشار مقاله‌ای به قلم علی‌اصغر غروی با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» که نقش مذهبی حضرت علی را مهم‌تر از نقش سیاسی او دانسته بود٬ هیات نظارت بر مطبوعات این روزنامه را توقیف کرد.
علی جنتی٬ وزیر ارشاد نیز ابتدا از توقیف این روزنامه دفاع و امروز اظهار تاسف کرد.