به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۴

با انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ؛ رئیس امور مذهبی ترکیه:

مهمت گورفر
سکولاریسم جهان را به ورطه جنگ کشانده است
رئیس اداره کل امور مذهبی ترکیه معتقد است، سکولاریسم جهان را با افزایش سطح خشونت‌های ناشی از درگیری‌های مذهبی وارد ورطه جنگ کرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، مهمت گورفر، رئیس اداره کل امور مذهبی ترکیه در این باره گفت: بشریت با وقوع انقلاب فرانسه وارد مرحله جدیدی شد. این انقلاب به ایجاد جهانی سکولارتر و جداتر از مذهب کمک کرد. اما سکولاریسم با گسترش میزان خشونت‌های ناشی از مذهب، جهان را به ورطه جنگ کشانده است.


اظهارات گورفر در جلسه‌ای در آنکارا با حضور نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در جامعه مسلمین مطرح شد.
وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد، حتی امروز پس از دو بار شکست در جنگ جهانی، ممکن است یک نفر بتواند صحبت از جنگ جهانی سوم بکند.
گورفر همچنین به خیل منتقدان دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا پیوست و تاکید کرد، هیچ ملت یا گروه مذهبی این حق را ندارد تا نتایج خشونت‌های تروریستی و جنگ‌ها را نادیده بگیرد، در کشوری مثل آمریکا نامزدها حق اظهارنظر پیش از انتخابات را دارند و می‌توانند بگویند ممکن است به مسلمانان اجازه ورود به آمریکا را بدهیم یا ندهیم. اما این درست نیست که ملیت یا مذهبی بخواهد دیگری را سرزنش کند.
رئیس اداره کل امور مذهبی ترکیه سپس با اشاره به بحران‌های متعدد خاورمیانه عنوان کرد: ما از مشکلات عمیقی در منطقه رنج می‌بریم. مشکل ما تنها اقدامات گروه‌های تروریستی چون داعش نیست. چرا که ظهور چنین گروه‌هایی خود یک معلول است نه علت.

وی توضیح داد: اولین دلیل برای اتمام این‌ مسائل تبدیل شدن منطقه به میدان جنگ قدرت‌های جهانی است
ایسنا