به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۴

اظهارات صریح سید حسن خمینی در باره ی پایبندی به نظریهً ولایت فقیه

                             سيدحسن خميني
حسن خمینی و پدر بزرگش 
بايد تا پاي جان براي تقويت ولايت فقيه بکوشيم 
 رسالت: فرزند يادگار امام ضمن اشاره به مواجهه سه گروه با حضور وي در انتخابات مجلس خبرگان رهبري گفت:
نظريه ولايت فقيه از اموري است که هم بايد به آن پايبند باشيم و هم تا پاي جان براي تقويت مباني آن بکوشيم.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم، حجت‌الاسلام سيدحسن خميني نوه حضرت امام(ره) در حاشيه ثبت‌نام براي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:
امروز توفيق شد و در صبح روز جمعه در وزارت کشور براي حضور در انتخابات پرشکوه خبرگان ثبت‌نام کردم.
وي گفت: از باب ادب و  احترام به ملت شريف ايران و به خصوص مردم بزرگوار تهران که خودم را در معرض راي آنها قرار دادم علي‌رغم کسالت و سرماخوردگي چند کلمه‌اي را اعلام مي‌کنم.


سيد حسن خميني گفت:
در هفته گذشته که بحث شرکت بنده در انتخابات مجلس خبرگان مطرح شد گروهي از اين مسئله استقبال کردند و برادر کوچک خود را مورد ملاطفت و لطف قرار دادند.
اقبال خوبي که در جامعه نسبت به اين امر صورت گرفت بيش از هر چيز نشان از زنده بودن امام در جامعه است و خداوند را براي اين لطف الهي سپاسگزارم.
وي خاطر نشان کرد:
دوستان ديگر به نوعي اين مسئله را نقد کردند که از آنها نيز تشکر مي‌کنم.

گروه ديگري اين امر را به عنوان يک اختلاف و شکاف در نظام جمهوري اسلامي معرفي کردند که در اين باره بايد اعلام کنم اساسا حضورم در انتخابات به تبع فرمايش امام بزرگوارمان است که همه ما را به دفاع از مباني جمهوري اسلامي تا پاي جان تشويق كردند.

سيدحسن خميني افزود:
 امام‌ (ره) به ما آموختند براي حفظ، تقويت و تحکيم جمهوري اسلامي ايران بايد از همه اينها گذشت البته بنده اگر کوچکترين آبرويي هم دارم آن را در مسير جمهوري اسلامي ايران نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش گذاشتم.

نوه امام(ره)  يادآور شد: وقتي در تاريخ از امام(ره) پرسيدند جمهوري اسلامي که شما اعلام کرديد به چه معناست اشاره کردند، به همان معناي مصطلح است و اسلام هم چنان که در قانون اساسي تدوين شده است  و در قالب نظريه ولايت فقيه آمده از اموري است که هم بايد به آن پايبند باشيم وهم تا پاي جان براي تقويت مباني آن بکوشيم.

سيدحسن خميني تاکيد کرد: همه ما به عنوان شيعيان امام علي(ع) و دلدادگان سيدالشهداء راهي جز اين نخواهيم داشت که جمهوري اسلامي ايران نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش را به عنوان آمال و آرزوهاي خود دنبال کنيم.
وي گفت: بنده چنان که اخوي ام گفته‌اند به صورت مستقل وارد انتخابات مجلس خبرگان شدم و دست يکايک مردم شريف را مي‌بوسم؛ جوانان گرانقدري که ابراز لطف کردند، مراجع بزرگ، روحانيت معزز و اساتيد گرامي و اميدوارم لايق اعتماد آنها باشم.وي افزود: ان شاءالله روز انتخابات روز مبارکي خواهد بود
و همه انتظار داريم در جهان آشفته کنوني کشورمان به هيچ چيز جز وحدت ملي و در کنار هم بودن، اعتماد، همدلي و همراهي چنانچه در شعار امسال مقام معظم رهبري مطرح شد، نياز نداشته باشد 
و هيچ چيزي برايمان از آن بهتر نخواهد بود.
سيدحسن خميني در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم انتخابات خوبي پيش‌رو داشته باشيم و بنده به آنچه مرضي رضاي خداست عمل کنم.
برگفته از روزنامه سیاسی رسالت