به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۴

حزب راست افراطی فرانسه موفق به کسب قدرت در هیچیک از استان‌های کشور نشد

سران احزاب فرانسه 
مارین لوپِن                                        اولاند  /  سارکوزی
براساس نتایج بدست آمده از شمارش آرا، حزب راست افراطی فرانسه، «جبهۀ ملّی»، موفق به کنترل هیچیک از ١٣ استان کشور نشد. این حزب با این حال در دور اول انتخابات در‌٦ استان فرانسه بیشترین تعداد آرا را بدست آورده بود. براساس همین نتایج، که بخشی از آن هنوز بطور کامل تائید و رسما اعلام نشده است، ائتلاف احزاب راست و میانه رو اکثریت آرا را در ٧ استان و حزب سوسیالیست و متحدان آن اکثریت را در ٥ استان دیگر بدست آورده اند.
این نتایج یک شکست شخصی برای رهبران حزب راست افراطی قرانسه نیز تلقی می شود زیرا خانم «مارین لوپِن» رئیس جبهۀ ملّی و معاون او «فلوریان فیلیپو» خود در دو استان «نورپادوکاله» و «آلزاس لورن شامپانی اردِن» نامزد انتخابات برای بدست آوردن ریاست این دو استان بودند. نامزد دیگر حزب که بر اساس نتایج دور نخست، امید فراوانی به پیروزی داشت، خانم «ماریون مارشال لوپن»، خواهر زادۀ رهبر حزب، بود که در استان جنوب شرقی کشور، «پرووانس آلپ کُت دازور» موفق به پیروزی نشد.
براساس همین نتایج، ائتلاف احزاب راست و میانه رو اکثریت آرا را در ٧ استان و حزب سوسیالیست و متحدان آن اکثریت را در ٥ استان دیگر بدست آورده اند. در جزیرۀ کُرس نامزد‌های نزدیک به ملّی گرایان میانه رو قدرت محلی را بدست آوردند.
رادیو فرانسه