به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۵، ۱۳۹۴

دیوار مهربانی در تبریز بالا آمد

 طرح خودجوش، مردمی و خیرخواهانه «دیوار مهربانی» به تبریز هم رسید. این شهر به نوشته ایرنا، بیش ترین موسسه های خیریه را دارد و در نتیجه این کمک ها و هم یاری ها، به «شهر بدون گدا» معروف شده است .

بنابراین گزارش، تبریز روز جمعه میزبان طرح دیوار مهربانی بود تا شهروندان با آویزان کردن لباس های مازاد خود در یکی از دیوارهای خیابان «امام خمینی»، حدفاصل «نصف راه» تا میدان «راه آهن»، گامی برای شادی دل نیازمندان و گرم کردن تن آنان در سرمای سوزناک شهر بردارند.

اجرای طرح دیوار مهربانی چند روزی است که در شهرهای مختلف کشور به دست خیران به صورت خودجوش اجرا می شود. در این طرح، مردم لباس های بدون استفاده خود را بر یکی از دیوارهای می آویزند و فقرا بدون واسطه آن ها را برمی دارند.
سایت محلی آذرقلم نوشته است:«پشت دیوار ننه سرما، سه کوچه مانده تا شب یلدا، زیرگذر لوطی ها، در یک سوی شهر ما، جمعی گرد آمده، دیواری بنا نهادند که خشت خشت آن نه از گچ و سیمان و آجر که از بند بند وجود انسان های با محبت ساخته شده است؛ دیواری که سرما را شرمنده مهر مردم مهربان تبریز کرد.»

بنابراین گزارش،تعدادی از جوانان تبریزی در یک اقدام جالب و خدا پسندانه، با اطلاعیه ای که پیش تر در شبکه های اجتماعی و تلگرام منتشر کردند، بخشی از لباس های بی استفاده خود را بر روی دیواری نصب کردند تا نیازمندان این شهر بی هیچ شرمندگی و بدون دراز کردن دست پیش افراد دیگر، لباس های مورد نیاز خود در این فصل سرد سال را از روی دیوار بردارند.
در این طرح از همه شهروندان خواسته شده بود تا لباس هایی را که در کمد خانه هایشان بی استفاده مانده و در گنجه خانه ها خاک می خورد، بر روی دیواری که از قبل برای همین کار در نظر گرفته شده است نصب کنند. هنوز ساعاتی از صبح روز جمعه ۲۷ آذرماه نگذشته بود که دیوار مهربانی مردم تبریز برای حمایت از نیازمندان این شهر بر روی یکی از نرده های فولادین یک مجتمع مسکونی در خیابان راه آهن تبریز بالا آمد.

بنابرنوشته آذرقلم، میان مردمان این شهر حالا رسمی شیرین و زیبا در حال شکل گیری است با این شعار که «اگر داری بگذار و اگر نداری بردار.»