به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۱۰، ۱۳۹۴

پس از ۱۲ سال، روز آنلاین در ظلمات شب محو شد


روزآنلاین به کار خود پایان داد 

وبسایت روزآنلاین بعد از ۱۲ سال فعالیت به کار خود پایان داد.
به گزارش ملی مذهبی این وبسایت  به دلیل تمام شدن بودجه به کار خود پایان داده است.

این سایت با اعلام این خبر آورده است:
”وبسایت روزآنلاین از نخستین روز سال ۲۰۱۶ بعد از ۱۲ سال فعالیت و انتشار ۲۵۰۰ شماره به دلیل پایان بودجه متوقف می ماند و به این امید که هر چه زودتر بتواند فعالیت خود را از سرگیرد.”

سایت ملی مذهبی ضمن ابراز تاسف از پایان  کار این رسانه، برای روزنامه نگاران و مدیران این رسانه آرزوی موفقییت کرده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


خاموشی همیشگی روزآنلاین


شماره ۲۵۰۰ روزآنلاین با خبر پایان کار این رسانه منتشر شد. این سایت که از ماه می سال ۲۰۰۵، یکی از فعال‌ترین رسانه‌های خبری-تحلیلی آنلاین بود، با همکاری گروهی از روزنامه‌نگاران خارج شده از ایران راه‌اندازی شد. به گفته مسوولان این رسانه، نبود بودجه باعث تعطیلی آن شده است. به گفته یکی از افراد نزدیک به این سایت، دستیابی به توافق هسته‌ای و عدم نیاز دولت‌های اروپایی به تامین بودجه رسانه‌ها و گروه‌های منتقد جمهوری اسلامی، می‌تواند یکی از دلایل عدم تمدید بودجه روزآنلاین و دیگر نهادها باشد، به اعتقاد این کارشناس امور رسانه، تامین بودجه رسانه‌های حامی توافق هسته‌ای و توجیه‌کننده سیاست‌های دولت روحانی در خارج از کشور بیشتر مورد استقبال دولت‌های اروپایی‌ای است که مایل به گسترش رابطه تجاری با جمهوری اسلامی هستند.
روزآنلاین در طی این ده سال، زیر نظر شورای سردبیری خود، یعنی مسعود بهنود و نوشابه امیری و حسین باستانی(تا قبل از پیوستن به بی‌بی‌سی فارسی) اداره شده است. در طی این مدت نیز، تعدادی از روزنامه‌نگاران داخل ایران به اتهام همکاری با روزآنلاین با مشکلات متعددی روبرو شدند. 
روزآنلاین بارها از سوی رسانه‌های اصول‌گرا مورد حمله قرار گرفت، وهمواره در مسیر اصلاح‌طلبان حرکت کرد. روزآنلاین همچنین بارها از سوی  برخی از اهالی رسانه، متهم به آسان‌گیری نسبت به خانواده رفسنجانی شد. 
خودنویس، برای همکاران رسانه‌ای روزآنلاین، آرزوی موفقیت می‌کند.
برگرفته از سایت خودنویس 

[آخرین شماره روز آنلاین را بخوانید]