به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۴

حسن خمینی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

حسن خمینی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، امروز جمعه ۲۷ آذر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.
آقای خمینی در حضور خبرنگاران اعلام کرد که به صورت مستقل وارد انتخابات شده است و گفت: "اگر کوچک‌ترین آبرویی دارم در این مسیر خواهم گذاشت".
ثبت نام از داوطلبان نامزدی پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری از دیروز پنج‌شنبه ۲۶ آذر به مدت یک هفته آغاز شد. این انتخابات هفتم اسفندماه هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
حسن خمینی امروز بعد از ثبت نام به خبرنگاران گفت از زمانی که بحث حضور او در این انتخابات مطرح شده، با سه نوع برخورد روبرو شده است.
او گفت گروهی از این موضوع استقبال کرده‌اند که به گفته او این "بیش از هر چیز نشان از زنده بودن امام در جامعه است."
آقای خمینی گروه دوم را منتقدان حضورش خواند و از آنها به دلیل ابراز نظرشان تشکر کرد.
او گروه سوم را کسانی خواند که شرکت او را در انتخابات خبرگان "به عنوان یک اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند".
او خطاب به این گروه گفت که حضورش در انتخابات با توجه به توصیه پدربزرگش آیت‌الله خمینی صورت گرفته که گفته بود "تا جایی که توان دارید از مبانی جمهوری اسلامی دفاع کنیم".
مطرح شدن بحث حضور حسن خمینی در انتخابات خبرگان واکنش‌ منفی بعضی چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار را به دنبال داشته است.
این منتقدان می‌گویند آقای خمینی از آرمان‌های پدربزرگش فاصله گرفته است و او را به نزدیکی به اصلاح‌طلبان و سکوت در برابر اعتراض‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ یا حمایت از معترضان متهم می‌کنند.
احمد خاتمی، از اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، هفته پیش درباره "تلاش عده‌ای برای برهم زدن ترکیب فعلی مجلس خبرگان" و "تشکیل یک اقلیت قوی در این مجلس" هشدار داده بود.
بی بی سی