به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۱۱، ۱۳۹۵

تقی رحمانی:


بازجو می‌گوید چون پدر بچه‌ها 
«متهم فراری» است، 
نرگس نمی‌تواند با بچه‌ها حرف بزند!

تقی رحمانی فعال ملی مذهبی ساکن پاریس و زندانی سیاسی سابق که نزدیک به نیمی از عمرش را در زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده، از شروط بازجوی همسرش «نرگس محمدی» برای تماس تلفنی با فرزندانش خبر داده است.

 تقی رحمانی طی یادداشتی از شرط عجیب بازجوی همسر خود خبر داده و گفته است که «چون تقی رحمانی پدر بچه‌ها متهم فراری است و نرگس محمدی که محکوم است نمی‌تواند با بچه‌ها حرف بزند، چون بچه‌ها پیش پدرشان هستند.»

آقای رحمانی در ادامه افزوده: 
این منطق بازجوئی وزارت اطلاعات است که به خودشان لقب کارشناس داده‌اند. حال سخن این است که وزارت زیر نظر آقای علوی که بخشی از قوه قضائیه را گروگان گرفته، در حقیقت چشم عدالت را کور کرده است. 
آخر مگر بچه‌ها نباید پیش پدر و مادر باشند، حال که مادر در زندان است باید پیش پدر باشند. آیا این منطق وزارت اطلاعات به این معنی است که بچه‌ها برای تماس تلفنی با مادرشان باید پیش پدر نباشند؟! 
با این وصف تصریح کرده و می‌کنم که حاضرم نرگس فقط با بچه‌ها حرف بزند. آن یک‌بار هم که تلفن کرد با او سخنی نگفتم چرا که گفت قطع خواهد شد، پس تلفن را به بچه‌ها دادم.»

این فعال ملی مذهبی ساکن پاریس، با طرح این سوال که «مدافعان حقوق کودک چه می‌توانند بکنند» تاکید کرده است: مهم‌تر این است که ریاست قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ایران که ادعای اخلاق و حفظ خانواده را ارزش می‌دانند، چگونه این منطق خود را توجیه می‌کنند که ظلم خود به بچه‌ها و نرگس را به گردن دیگری بیندازند؟ با این وصف مادری برای تماس تلفنی با فرزندان خود در اعتصاب غذا است. آن‌هم با سابقه مریضی سخت و خطرناک. آیا این ظلم وجدان‌ها را به اعتراض فرا نمی‌خواند؟»

آقای محمدی هم‌چنین خبر داده که امروز نرگس محمدی در بند زنان زندان اوین، دچار علائم تشنج شده، این در حالی است که وی برای کنترل بیماری سخت خود در زندان دارو مصرف می‌کند.

«نرگس محمدی» نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از روز هشتم تیرماه با بیان این‌که «خواسته‌ای جز امکان تماس تلفنی با فرزندانش ندارد»، گفته است که علی‌رغم میل و توان جسمی‌اش، راهی برایش نمانده است، جز اینکه فریاد «مادر بودن» و دلتنگ بودنش را با اعتصاب غذا اعلام کند. وی مدت دو روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.